Sonys är bra men avråder pga av att de har gjort om så de fungerar inte på många tv apparater ,

Kör med jbl 5.1 vid tv samt ett eget klipsch men då ligger man på 20lök

Köpte på komplett när de va rea på jbl 5:1 å då kostade de 4000 , bra tryck för pengarna å lätt å koppla ihop med telefoner
 
  • Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Håller med de tidigare inläggen, du måste upp några prisklasser.

Eller söka på blocket på begagnade.

Hittade denna Katana V2X, som fått bra kritik men själv har jag ingen erfarenhet av den.
Katana är inriktat för datorljud.
 
tommib tommib skrev:
Jag vill starkt avråda från Sonos, som iofs ändå är för dyr. De har i våras uppdaterat sin app och sitt protokoll så att systemet nu är väldigt nära oanvändbart. Läs mer på nätet om du funderar på Sonos, det dyker upp en hel del begagnat av detta skäl.
+1

Sonos har varit marknadsledande i vad som kan liknas vid en evighet. Men systemet har fullständigt havererat, vilket förmodligen började när de aviserade att alla äldre enheter (+2 år gamla) skulle bli obrukbara och S2-appen lanserades.

Den lilla USP:en Sonos har kvar är väl att det går att köra 4 Spotify-strömmar på ett konto (om det fortfarande går?)

NB. Hela mitt hus är proppfullt med Sonos.
 
tommib
P Porsibygg skrev:
Har Sonos, inte upplevt några problem överhuvudtaget. Dyr? Skulle säga Sonos är prisvärd jämfört med högtalare och förstärkare som man höll på med tidigare.
Just enkelheten gör den en vinnare i mina ögon, provat Sonys soundbar tidigare och den var en stor besvikelse.
Hur många högtalare har du?

Har man bara en så är det inget stort problem. Har man fler så är det, och ju fler man har desto värre blir det pga deras vanvettiga nya protokoll.
 
tommib
Nyfniken Nyfniken skrev:
+1

Sonos har varit marknadsledande i vad som kan liknas vid en evighet. Men systemet har fullständigt havererat, vilket förmodligen började när de aviserade att alla äldre enheter (+2 år gamla) skulle bli obrukbara och S2-appen lanserades.

Den lilla USP:en Sonos har kvar är väl att det går att köra 4 Spotify-strömmar på ett konto (om det fortfarande går?)

NB. Hela mitt hus är proppfullt med Sonos.
Ska vi starta en egen tråd om att hata Sonos? Kanske diskutera alternativ.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Hur många högtalare har du?

Har man bara en så är det inget stort problem. Har man fler så är det, och ju fler man har desto värre blir det pga deras vanvettiga nya protokoll.
Har en Arc, och två till(One SL) plus två apple
homepods. Inte upplevt några problem överhuvudtaget.
Har haft Monitor Audio, Linn, Sony, Denon, Klipsch, M&K thx saker innan, självklart är det avvägningar i allt, men det funkar och är
Prisvärt i mina ögon (öron?)
 
K Kane skrev:
Katana är inriktat för datorljud.
Ja och nej, det beror helt på vad man är ute efter.
I det här fallet ett lågt pris på en soundbar som har fått bra betyg som jag uppfattade TS.

TS har redan Nocs NS2 (vilka var relativt dyra när de lanserades) och en Audio Pro T3 vad jag förstår, vilket båda är nivå "datorljud".

Om du läser lite till om Katana så kan man med fördel använda den även till TV,n också.

Nu är jag tyvärr ingen vän av soundbars eller Sonos heller för den delen och inte hifi kedjor som typ hifiklubben, Hembiobutiken och gamerig osv. för färdiga A/V paket eller för deras eventuella kunskaper.

Det är lättare att hitta "bra" ljud till ett högt pris än få "mycket ljud" för lite pengar som TS eftersträvar.

JBL soundbar har som en annan föreslagit också bra recensioner.

Min egna fundering på Katana är om det går att släcka light baren vilket jag finner störande.
 
D Danne824 skrev:
Ja och nej, det beror helt på vad man är ute efter.
I det här fallet ett lågt pris på en soundbar som har fått bra betyg som jag uppfattade TS.

TS har redan Nocs NS2 (vilka var relativt dyra när de lanserades) och en Audio Pro T3 vad jag förstår, vilket båda är nivå "datorljud".

Om du läser lite till om Katana så kan man med fördel använda den även till TV,n också.

Nu är jag tyvärr ingen vän av soundbars eller Sonos heller för den delen och inte hifi kedjor som typ hifiklubben, Hembiobutiken och gamerig osv. för färdiga A/V paket eller för deras eventuella kunskaper.

Det är lättare att hitta "bra" ljud till ett högt pris än få "mycket ljud" för lite pengar som TS eftersträvar.

JBL soundbar har som en annan föreslagit också bra recensioner.

Min egna fundering på Katana är om det går att släcka light baren vilket jag finner störande.
Jag har en Katana till PC'n och på den kan man stänga av ljuset, borde väl vara liknande på den nyare.
 
K Kane skrev:
Jag har en Katana till PC'n och på den kan man stänga av ljuset, borde väl vara liknande på den nyare.
Jag antar att du har den i ett litet rum?

Hur tror du den skulle leverera i ett rum typ 10 kvm?
 
Är intresserad, funderar på att testa i ett sovrum 🙂 då den går att väggmontera.
 
D Danne824 skrev:
Jag antar att du har den i ett litet rum?

Hur tror du den skulle leverera i ett rum typ 10 kvm?
Jag har den i ett rum på typ 10-12m2, limpan under bildskärmen och subben under skrivbordet. Ljudet fyller ut rummet men jag tycker det är burkigt och väldigt centrerat till limpan. Men för pengarna helt OK.
Går ju inte att jämföra med Sonos Playbar och Sub jag har i vardagsrummet.
 
Totte_S Totte_S skrev:
Gubben vill ha en soundbar med sub som ska va både till tvn o lite fredagsmusik till matlagningsölen.
Har vi några bra tips i forumet?

Halvdöv så lite tryck behövs, men knappast nördkvalitet. Blir 100% streamat från mobilen och chromecasten.
Får gärna funka smidigt att få ut ljudet från chromecasten, har en halvantik platt-tv så…
Hembiobutiken har nåt som heter Polk - säger inte mig nåt.
Hifiklubben har en Denon dht-s517 som verkar ok .
Sonosljudet funkar bra för mig men borde finnas motsvarande till lägre peng. Kommer inte köpa fem enheter som ska synkas.
Jag har högtalaren från Denon och är nöjd med den. Har dock inga problem med hörseln, så åk gärna och lyssna i butik. Det är "trådlös" sub vilket kan göra placeringen av den lite enklare.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Måste det vara soundbar? Eller kan det vara aktiva bokhyllehögtalare?

Jag är nöjd med mina Argon Audio Forte A4:
https://www.hifiklubben.se/argon-audio-forte-a4-mk2-traadlos-hogtalare---stereo/argfortea4mk2wa/

Dessutom på lite rea nu. Finns även storasyskonet A5:
https://www.hifiklubben.se/argon-audio-forte-a5-mk2-kompakthogtalare---aktiv/argfortea5mk2bk/?q=a5

Låter helt ok. Lätt att koppla ihop med tv med HDMI arc. Aktiva, så ingen extra förstärkare krävs.
Behöver kompletteras med sub om man vill ha mer tryck i låga registret.

Varianten med valnöt och guld passade bra in i vår inredning. Så hög WAF

Har du ett hifi-klubben i närheten kan du kika in och provlyssna.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Totte_S
Tack för tipsen. Problemet när man bor vid vägs ände är att vi bara har storkedjorna, (Elgiganten & Power) o så Dennis Brunby, men där kostar det 5000 bara att gå in genom dörren 😁
Soundbar är väl det som är lättast att smyga in, knasigt möblerat rum med få möbler att ställa högtalare på, och på väggarna finns ingen plats pga konst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.