Är det något som vet vilken del som saknas eller om det ska vara så som det är på bild.

När man tvättar med diskmedel så kommer all skum ut från röret som jag har på bild. Förra ägaren hade haft flyttstädning, kan det vara att när de rengjorde vattenlåset så glömde de bort den delen?

mvh
 
  • Närbild på ett rör under en diskho med en rödcirklad del som saknar täckning, eventuellt en saknad del i avloppssystemet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skum strömmar ut från ett rör under vasken och ett brunt tygstycke ligger på golvet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har kanske suttit ett diskmaskinsavlopp anslutet där. Finns pluggar att sätta för om det inte ska användas.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Har kanske suttit ett diskmaskinsavlopp anslutet där. Finns pluggar att sätta för om det inte ska användas.
Så inget händer om jag sätter en plugg där? Tänker ifall det blir trycksatt där.

Köket är helt nytt finns även diskmaskin men inga problem när den är igång.
 
Krilleman
Är detta nyistallation eller har du övertaget denna installation som ny ägare av ev fastighet?

Normalt sitter det är lock på aktuell plats...
 
Krilleman Krilleman skrev:
Är detta nyistallation eller har du övertaget denna installation som ny ägare av ev fastighet?

Normalt sitter det är lock på aktuell plats...
Allting är nyinstallerat 2021, men jag misstänker att när förra ägaren beställde flyttstädning så har flyttfirman troligtvis glömt att lägga tillbaka locket när de rengjort vattenlåset.

Vet ni vart jag kan köra sån lock? Ska jag lägga silicon på den eller liknande när jag ska sätta i den?
 
Krilleman
J Jocke1921 skrev:
Vet ni vart jag kan köra sån lock? Ska jag lägga silicon på den eller liknande när jag ska sätta i den?
Flyttstäd har ingen anledning att lossa detta locket vid städning.
Det är lite långsökt.

Är det ett köksavlopp ett en tvättstuga?
 
Googla på tätningspropp diskmaskinsanslutning. Du får mäta din anslutning så du får rätt mått på proppen. Behövs ingen mjukfog.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Flyttstäd har ingen anledning att lossa detta locket vid städning.
Det är lite långsökt.

Är det ett köksavlopp ett en tvättstuga?
Köksavlopp
 
Centano Centano skrev:
Googla på tätningspropp diskmaskinsanslutning. Du får mäta din anslutning så du får rätt mått på proppen. Behövs ingen mjukfog.
Finns inte tättningsproppar för den storleken, jag funderar på att täta fast den med plast och spänna fast med en klämma helt enkelt
 
J Jocke1921 skrev:
Finns inte tättningsproppar för den storleken, jag funderar på att täta fast den med plast och spänna fast med en klämma helt enkelt
Ja. Det funkar ju det, också. Det är ju inget tryck. Eller någon kork, kapsyl, lock, propp. Ja. Bara fantasin sätter gränser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.