Tacksam för åsikter kring denna offert som skickats till mig efter stormskada på en vindskiveplåt. Då uppdagades att vindskivan var slut och det gäller runt hela huset.

Jag bad entreprenören om två offerter, en där de bara återställer skadan och en där de byter vindskivor runt hela huset. Den förstnämnda har ej kommit än.

Personligen känner jag att det är rätt saftigt för ett egentligen ganska enkelt jobb (förutsatt att man har tillgång till ställning), men det kanske är vad det kostar idag?

Jag förstår dock inte riktigt hur allt är räknat, t.ex kostnaden för ställning, hamnar den på mig eller på entreprenören, eftersom den ”ändå skulle vara där” då de återställer skadan? Offertutkast som visar kostnader för att reparera vindskivor och beställda tilläggsarbeten efter stormskada. Totalkostnad uppgår till 26 556,22 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Offert för byte av vindskivor efter stormskada med specificerade kostnader för arbete, material och indirekta kostnader inklusive åldersavdrag och sammanställning av totalsumma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Offert för tilläggsarbeten vid stormskada på vindskiveplåt, inklusive material- och arbetskostnader för byte av vindskivor runt hela huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Begreppsförklaring för en offert med termer som branschanpassning, materialtransport, och ersättning för fordon vid återställningsarbete efter stormskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som kan uttala sig kring om offerten ser ok ut, eller om jag håller på att bli lika blåst som min vindskiveplåt blev?
 
Det är ett tag sen du skrev så det här kanske inte är aktuellt längre, men iallafall: som jag läser offerten så ser du inte kostnad för ställning etc. Det ligger inbakat i försäkringsbolagets kostnad på första raden.

Jag är ingen expert men 19 tkr inkl moms för att byta vindskivor runt om låter rimligt för mig. Jag fick ett kostnadsförslag på 60 för ett liknande (men större) jobb i en annan tråd.

Framgår inte om ROT är avdraget. Man får inte ROT för försäkringsjobb, men jag tror man kan få det för tilläggsarbeten på försäkringsjobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.