Bowman
Jag har en några månader gammal 410 xe Nera.
Jag tycker den börjat ”klonka” när den kör, speciellt när den kör fram och tillbaka och håller på.
Fram, stopp med ett ”klonk”, back, stopp med ett ”klonk” även när den kör bara men inte så tydligt som när den håller på och ”trixar runt”
Gnisslar gör den med från och till.

Nån som känner igen detta, är det vad man skall förvänta sig från en så kostsam pryl?
 
Låter som nått som lossnat.
Jag hade kontaktat återförsäljaren.
 
Bowman
Ja jag kanske får göra det.
Sånna förbannade klåpare bara där jag köpte min Automower.
Dom lyckades inte laga min vanliga gräsklippare 😂 får se om det finns andra återförsäljare.
 
Bowman
Lägger med en film, lite vindljud, men man hör klonkandet när den vänder, stannar och startar.
Normalt?
 
Filmen försvann?
 
Bowman
Lägger med en film, lite vindljud, men man hör klonkandet när den vänder stannar osv. Nej videouppladdningen verkar inte funka tyvärr.
Jo nu jäklar :)
 
Bowman
13th Marine 13th Marine skrev:
Filmen försvann?
Ja det strular lite :) försökt korta ner filen till 20sek men den laddas inte riktigt upp ändå..
 
Jag hör det lite dåligt.
Låter nästan som att den ligger emot hjulen eller nått.
Kollat så att det yttre plastskalet sitte rätt på chassit?
 
Bowman
Skall kolla lite på den igen, men skalet har aldrig vart av ens än.
 
Bowman
Kollade lite med kan inte se att det inte sitter rätt, vände på den och skakade lite och kände på allt men kan inte känna eller se nåt konstigt.
Jaja, jag får väl avvakta eller ta in den till återförsäljaren.
 
Har en 310e nera, köpt i somras och det är i stort sett samma maskin. Den låter likadant så det ska nog vara så.
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Bowman
M m@nge skrev:
Har en 310e nera, köpt i somras och det är i stort sett samma maskin. Den låter likadant så det ska nog vara så.
Tack vad skönt att höra :) ja det skall nog vara så då.
Fräsiga färger på din maskin!
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.