Motionera växelventil, växla mellan vinterdrift/sommardrift några gånger.

Du måste logga in som installatör(accessnivå tror jag det står) via menyn kod är dagens datum. Idag då 0914, imorgon 0915 osv. Ta dig till varmvatten i menyn och kolla dina start och stopptemperaturer. Ligger man lite tight där kan man få att det toppar upp varmvattnet ofta. Vill minnas det var så på vår när den var nyinstallerad.
 
Tack ska kolla detta
 
Vilken temperatur har du inställt på sommarläge och hur kallt har du på nätterna?Ser ut som vanliga vämekörningar så kansken inte är något fel.
 
Hade vid det tillfället sommar/vinter temp 8c som brytpunkt.
Var in under 11c nån gång. Mestadels var det runt 14c
 
M MrWalker35 skrev:
Hade vid det tillfället sommar/vinter temp 8c som brytpunkt.
Var in under 11c nån gång. Mestadels var det runt 14c
Hmm,går väl inte ställa lägre än +10 grader som brytpunkt i Rego 637,dvs över +10 går sommarurkoppling aktivt.

Så är det iaf i min värmepump med Rego 637 (C9 HT+)
 
E Ecke16 skrev:
Motionera växelventil, växla mellan vinterdrift/sommardrift några gånger.

Du måste logga in som installatör(accessnivå tror jag det står) via menyn kod är dagens datum. Idag då 0914, imorgon 0915 osv. Ta dig till varmvatten i menyn och kolla dina start och stopptemperaturer. Ligger man lite tight där kan man få att det toppar upp varmvattnet ofta. Vill minnas det var så på vår när den var nyinstallerad.
Start varmvatten 47c
Stopp VV 58c
Inget val att ändra heller
 
M MrWalker35 skrev:
Start varmvatten 47c
Stopp VV 58c
Inget val att ändra heller
Höga värden, det orkar nog inte kompressorn fixa utan tillskott. Vet inte om den modellen ens klarar +60 i framledning utan tillskott, kanske rentav bara +55 ? C9 HT har jag för mig klarar +60 och HT+ som jag har skall greja +65 , vilket jag aldrig provat.
58 grader på stopp kan nog i längden ta livet av kompressorn. Vad har du för kompressor temp innan den slår av ?
 
Inget jag har bevakat elle vet var jag ska kolla ens. Men varför kan man inte ändra värdena?
 
Ladda ner en bruksanvisning, det är en lång väg att gå om du ska få förklarat alla funktioner för dig på en värmepump via ett forum.👍
 
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.