Kö en ny trafo och se vad resultatet blir.

Rengöra, nej det brukar räcka med att ersätta vatten som avdunstar.

Grodan, lyft upp och placera den sedan på någon skuggig och mörk plats i trädgården.
 
  • Gilla
Arn83
  • Laddar…
Nu fungerar åter min fontän. Det var transformatoren som var trasig precis som elektrikern trodde. Kan noteras att både den gamla och den nya transformatorn blir relativt varma vid användning vilket kanske är normalt?

Ett problem jag har och som syns på bifogade foton är att vattenstrålen är olika kraftig i de olika rören.
Jag har provat att flytta på de olika kopplingarna för att få den starkaste strålen till det största klotet men oavsett hur jag gjort så får jag inte bättre resultat än så här. Vad beror detta på att det är olika vattentryck?
 
  • Bild på en fontän med tre runda klot av olika storlek. Vatten rinner svagt från toppen av varje klot medan fontänen står i en trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre stenklot med vattenstrålar på fontän, omgivna av grönska. Olika vattenflöde syns i varje klot där två av strålarna är svagare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Arn83 Arn83 skrev:
Nu fungerar åter min fontän. Det var transformatoren som var trasig precis som elektrikern trodde. Kan noteras att både den gamla och den nya transformatorn blir relativt varma vid användning vilket kanske är normalt?

Ett problem jag har och som syns på bifogade foton är att vattenstrålen är olika kraftig i de olika rören.
Jag har provat att flytta på de olika kopplingarna för att få den starkaste strålen till det största klotet men oavsett hur jag gjort så får jag inte bättre resultat än så här. Vad beror detta på att det är olika vattentryck?
Inga teorier varför en av kulorna har så svag vattenstråle? Borde jag kanske koppla bort det hela igen och rengöra plaströret som är drygt en centimeter tjockt ifall det möjligen är så pass täppt att vattenstrålen hindras? Det är oerhört tråkig uppgift att koppla ur och montera kloten på plats
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.