Hej,

Säkringen gick imorses (röd pil), och strömmen kom inte tillbaka när jag flippa tillbaka den. Säkringen slår inte ut igen.

Kan ni se något uppenbarligen fel i mitt proppskåp? Övrig ström verkar funka förutom just för den säkringen.
Kan en brytare gå sönder innanför, och går det då för elektrikern att vara byta ut just den?

Kan tillägga att bucklan på skåpet har en elektriker redan sett över och godkänt så det ska vara lugnt.
Tack för svar 🙂
 
  • Proppskåp med flera säkringar, en av dem markerad med röd pil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle kolla huvudsäkringarna, skulle kunna vara en som går sönder.
 
P Parkeringsplats skrev:
Hej,

Säkringen gick imorses (röd pil), och strömmen kom inte tillbaka när jag flippa tillbaka den. Säkringen slår inte ut igen.

Kan ni se något uppenbarligen fel i mitt proppskåp? Övrig ström verkar funka förutom just för den säkringen.
Kan en brytare gå sönder innanför, och går det då för elektrikern att vara byta ut just den?

Kan tillägga att bucklan på skåpet har en elektriker redan sett över och godkänt så det ska vara lugnt.
Tack för svar 🙂
Vad går 4e säkringen där nere till, har du spänning på det den matar.
 
P Parkeringsplats skrev:
Hej,

Säkringen gick imorses (röd pil), och strömmen kom inte tillbaka när jag flippa tillbaka den. Säkringen slår inte ut igen.

Kan ni se något uppenbarligen fel i mitt proppskåp? Övrig ström verkar funka förutom just för den säkringen.
Kan en brytare gå sönder innanför, och går det då för elektrikern att vara byta ut just den?

Kan tillägga att bucklan på skåpet har en elektriker redan sett över och godkänt så det ska vara lugnt.
Tack för svar 🙂
det händer understundom att dvärgbrytare lägger av utan orsak även nya har jag varit med om
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
En del automatsäkringar behöver återställas genom att först tryckas helt i botten åt avstängd-hållet innan de kan återställas. Har du provat att stänga av och sen sätta på igen?
 
  • Gilla
hempularen och 3 till
  • Laddar…
Absolut kan en automatsäkring gå sönder. Det beror helt och hållet på hur stor kortslutningströmmen blir.Upprepade kortslutningar kan då skada släckkammaren.
Har man riktigt oflyt då kan den sticka direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.