Totte_S
Gubben vill ha en soundbar med sub som ska va både till tvn o lite fredagsmusik till matlagningsölen.
Har vi några bra tips i forumet?

Halvdöv så lite tryck behövs, men knappast nördkvalitet. Blir 100% streamat från mobilen och chromecasten.
Får gärna funka smidigt att få ut ljudet från chromecasten, har en halvantik platt-tv så…
Hembiobutiken har nåt som heter Polk - säger inte mig nåt.
Hifiklubben har en Denon dht-s517 som verkar ok .
Sonosljudet funkar bra för mig men borde finnas motsvarande till lägre peng. Kommer inte köpa fem enheter som ska synkas.
 
  • Gilla
Nicke-85
  • Laddar…
Sonos är bekvämt. Om ni har långt till någon butik, ring hifiklubben och fråga om rekommendation efter era behov. Ljudupplevelse är individuellt så bäst är att lyssna sig fram.
Kan vara svårt med den budgeten hitta något med bra sub. Begagnat då?
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
MultiMan
 
Hej, är man ute efter tryck i ljudet så räcker inte dina alternativ, ni måste gå upp ett steg ( större sub) t.ex. Klipsch Cinema 600 , dagspris 6390sek Hembiobutiken. Ska man ha bättre ljud bör man gå upp ytterligare i prisklass som inte är nödvändigt för de flesta.
Jag tror att i blir besvikna på soundbar i prisläget 3000 -5000 kr eftersom ni vill ha tryck i jludet
 
Håller med de tidigare inläggen, du måste upp några prisklasser.

Eller söka på blocket på begagnade.

Hittade denna Katana V2X, som fått bra kritik men själv har jag ingen erfarenhet av den.
 
https://www.hifiexperience.se/produ...MIw8Kz97nAiAMVJkSRBR3Vix4JEAQYDCABEgKqn_D_BwE


Lite över budget men hellösning som går att koppla in chromcasten i och sen vidare med hdmi till tv:n. Då kan Tv:n vara avstängd men det går fortfarande fint att streama musik. Ingen separat soundbar utan istället är som en platta med nedåtriktade bashögtalare, så utmärkt om man har en tvbänk, annars är nog en vanlig soundbar + sub bättre.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Håller med de tidigare inläggen, du måste upp några prisklasser.

Eller söka på blocket på begagnade.

Hittade denna Katana V2X, som fått bra kritik men själv har jag ingen erfarenhet av den.
Länk?
 
D Danne824 skrev:
Håller med de tidigare inläggen, du måste upp några prisklasser.
Håller med. Man får väldigt bra HiFi för lite pengar om man köper begagnat. Är nog enda chansen här.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Hittade en Sony i lägre prisklassen som också fått bra kritik.

Här en länk 😉

https://www.whathifi.com/reviews/sony-ht-s2000

Några hundralappar dyrare än Katana V2X.

Men jag har ingen egen uppfattning, har inte lyssnat på den själv.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Totte_S
Tack för tips och input. Bara som referens så har vi idag två små Nocs i köket och en Audio Pro T3 som står för tvljudet. Behövs alltså inte mycket för att förbättras.
Man behöver lite tips innan man eventuellt orkar provlyssna. Hatar att gå in i elektronikbutiker med säljare, så jag chansar hellre och köper via nätbutik.
 
  • Gilla
Danne824
  • Laddar…
tommib
Jag vill starkt avråda från Sonos, som iofs ändå är för dyr. De har i våras uppdaterat sin app och sitt protokoll så att systemet nu är väldigt nära oanvändbart. Läs mer på nätet om du funderar på Sonos, det dyker upp en hel del begagnat av detta skäl.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
F
Vill också avråda från Sonos. Haveriet med appen har gjort mitt system i princip obrukbart.
 
  • Gilla
G.. och 1 till
  • Laddar…
Jbl 5.1 är faktiskt ok för pengarna👍
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag vill starkt avråda från Sonos, som iofs ändå är för dyr. De har i våras uppdaterat sin app och sitt protokoll så att systemet nu är väldigt nära oanvändbart. Läs mer på nätet om du funderar på Sonos, det dyker upp en hel del begagnat av detta skäl.
Har Sonos, inte upplevt några problem överhuvudtaget. Dyr? Skulle säga Sonos är prisvärd jämfört med högtalare och förstärkare som man höll på med tidigare.
Just enkelheten gör den en vinnare i mina ögon, provat Sonys soundbar tidigare och den var en stor besvikelse.
 
  • Gilla
Anders_Tranås
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.