Har tittat på väldigt många youtube inlägg och läst i forum, men inte blivit så mycket klokare
Men det finns ganska lite om hur Luba 2 fungerar under täta träd, om den nu gör det.
Ibland verkar det fungera och ibland inte.
Pratat med DataNova som inte vågar säga bu eller bä.
Önskar att det gick att hyra en Luba 2 för testning, vill inte ha en radiostyrd bil för 30000:-
Har gått runt under våra träd med en app för att hitta satelliter, och det gör appen.
Så kanske kommer det att fungera.
Gräsmattorna det gäller är öster och söder om huset
Skulle uppskatta lite input om vad ni tror.
Bilden ser lite värre ut än var det är tycker jag
 
  • Satellitbild av en fastighet med ett hus och en pool omgivet av täta träd, med markering som identifierar området som inläggsförfattaren refererar till.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
J juppe65 skrev:
Har tittat på väldigt många youtube inlägg och läst i forum, men inte blivit så mycket klokare
Men det finns ganska lite om hur Luba 2 fungerar under täta träd, om den nu gör det.
Ibland verkar det fungera och ibland inte.
Pratat med DataNova som inte vågar säga bu eller bä.
Önskar att det gick att hyra en Luba 2 för testning, vill inte ha en radiostyrd bil för 30000:-
Har gått runt under våra träd med en app för att hitta satelliter, och det gör appen.
Så kanske kommer det att fungera.
Gräsmattorna det gäller är öster och söder om huset
Skulle uppskatta lite input om vad ni tror.
Bilden ser lite värre ut än var det är tycker jag
Ser tätt ut. Min HQ med EPOS har inte problem under täta träd men jag har inte lika många och de står mkt glesare. Däremot har jag ett smalt område mellan hus och förråd, där stannar den ibland och letar satellitsignal. Om jag då lägger mobilen på klipparen och med GPS app söker satelliter är det bra signaler. Så även fast din mobil visar bra täckning är det inte säkert att det fungerar för klipparen.
 
Walle85
Om jag har förstått det rätt så är Luba 2 smartare än första generationen då den kan ta hjälp av sin kamera för att navigera. Första generationen har problem när den tappar GPS signal och den kräver ganska många satelliter för att få OK signal. Den står still tills den får kontakt igen, men generation 2 har jag för mig ska klara detta bättre och köra vidare med hjälp av kameran. Men kan ha förstått det fel, så värt att kolla upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.