Hej,
Jag har ett hus byggt 1977 med ett övervåning som har trägolv. När man går på golvet hörs störande ljud på nedervåningen. Jag planerar att byta ut trägolvet och undrar vilken är den bästa metoden eller lösningen för att helt eliminera eller minska ljudet när man går på det. Har ni några rekommendationer eller produkter som kan hjälpa?


Jag har funderat på att använda flytspackling med nät , Är detta en effektiv lösning eller är det som att kasta pengar i sjön? Finns det bättre alternativ för ljudisolering när man går på golvet?
Tack på förhand!
 
Är ljudet från anslaget i stegen på golvet eller låter det för att det knakar i reglar? Om det är det första bör man kanske kolla på att lägga dämpande lager mellan golv och underlag. Finns olika tjocka beroende på behov. Vad är det för uppbyggnad och isolering i golvet i dag?
 
  • Gilla
okaenrique
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Är ljudet från anslaget i stegen på golvet eller låter det för att det knakar i reglar? Om det är det första bör man kanske kolla på att lägga dämpande lager mellan golv och underlag. Finns olika tjocka beroende på behov. Vad är det för uppbyggnad och isolering i golvet i dag?
Tack för återkoppling , Ljudet från anslaget i stegen på golvet , jag testat på en sovrum med KÄHRS Vinylgolv 6 mm med Ljud dämpning ΔLw = 20 dB (intergrerad IXPE dämpning) men det hjälper inte .


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.