Oviktig fråga egentligen men gör en ny förteckning över säkringar vid elcentralen o då började jag fundera vad man egentligen ska kalla det? Är ju en toalett med dusch men finns ju inget bad där så vad menas egentligen med badrum o vad säjer ni om era?
 
BirgitS
När vi bodde i hus kallade vi det för duschrum resp. badrum (med badkar).

En toalett för mig har vare sig dusch eller badkar utan bara toalettstol och handfat.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Rickard.
Vårt badrum heter badrum men det har av en slump ett badkar, med dusch istället för badkaret hade aldrig kallats för duschrum utan troligtvis hade vi ändå använt badrum.

Ett duschrum är en dusch utan toalett på samma sätt som en toalett är utan badkar/dusch. Duschrum förkortas såklart bara till "duschen" och den har vi bredvid tvättstugan och inte badrummet.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Man kallar det väl ändå för badrum eller vad ska jag kalla det badrummet där vi har både badkar och dusch. 😱
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Man kallar det väl ändå för badrum eller vad ska jag kalla det badrummet där vi har både badkar och dusch. 😱
Ja i ditt fall är det ju enkelt 😃 Och det blev badrum för mig med trots det inte går bada där, huvudsaken man fattar vad som menas men vi är nog många som säjer badrum även om det bara finns dusch.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Jag tror badrum ändå är bra beteckning. Duschrum funkar säkert. Skriver du våtrum kan det missta mot tvättstuga? I vår beteckning står ”badrum nedre plan”, ”badrum övervåning”, och ”tvättstuga”. Vi har ett badkar på öv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.