Hej!

Nya panelen är på plats och husgrunden ser ännu värre ut nu i kontrast till panelen…
Nu till den frågan jag har funderat på i flera år…

Som rubriken lyder: Hur hade ni renoverat grunden, främst ut ett estetiskt perspektiv.

Att tillägga är att granitblocket är väldigt olika i storlek och sticker tyvärr utanför husfasaden på vissa ställen…
 
  • Vitmålad träpanel på husets vägg, med oregelbundna granitblock i husgrunden. Markytan består av grus och en liten stege står intill väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålad vit huspanel ovanpå ojämna granitblock utgörande husgrund, panelen sticker ut något och det finns en ventil samt ett rör på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på husgrund av ojämna granitblock och del av vitmålad fasadpanel ovanför. Ett fönster med rostig ram är synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker grunden är vacker och är rätt säker på att den klarar sig i 50år till utan nån renovering.
 
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
J
Håller med ovanstående. Sockel/Grund i murad granit är det snyggaste som finns. Håller som sagt i evighet och passar väl jättefint till panelen. Tusentals kustbor kan intyga detta.
 
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
Ditt fall är nog som med ens eget utseende. Många som ser fel och brister på sig själva som andra aldrig skulle se. Jag hade inte gjort någonting med grunden.
 
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
tack för svaren!

Det lutar mot att ha kvar grunden som den är.

Det jag minst kommer behöva göra är att få bort all lössittande fog och reparera sprickor och hål.

Har fått rekommendationer att använda cementbruk till detta. Vad tror ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.