Jag ska sätta upp en utomhuskamera för bevakning av entrén och eftersom jag kör med Ubiquiti Unifi-prylar till router, switch och accesspunkter så tänkte jag hålla mig till det märket/gränssnittet. Men vad ska man ha?

Antar att jag kanske bör skaffa mig en Ubiquiti Unifi Cloud Key Gen2 Plus som förutom cloud key och access till kameran "utifrån" nätverket också kan fungera som lagringsenhet för film.

Kameran ska sitta under takfoten och bör drivas via PoE då jag har förberett med kabel dit. Deras "Pro"-varianter tycker jag är lite dyra för vad jag ska använda dem till. Har tittat en del på G5 Turrent Ultra som verkar prisvärd.

Någon som har bra input här?
 
Krokkodriljo Krokkodriljo skrev:
eftersom jag kör med Ubiquiti Unifi-prylar till router, switch och accesspunkter så tänkte jag hålla mig till det märket/gränssnittet. Men vad ska man ha?
Tja det är ett vettigt tänk, absolut. Men det skadar inte att kolla in olika kameralösningar för övervakning. Man kan välja något annat om det ger fördelar. Så innan beslut är det smart att kolla in alternativen.

För det behöver inte alls vara så att det "märket" som har den nätverk/WiFi-lösning som passar er bäst oxo har den övervakningslösning som passar er bäst.

Man behöver inte köpa en Bosch värmepump bara för att man har en Bosch vattenkokare, typ. Även om båda värmer vatten!
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.