Hej,

Skulle behöva lite input vid val av golv för jag har kört fast gällande vad som "passar" i en lägenhet från 90-talet.

I min värld går det inte lägga in plankgolv i en "modern" lägenhet från 90-talet, eller?

Flerfamiljshus från 90-talet med gula tegelväggar, balkonger och cykelparkering framför entrén samt utemöbler och buskar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klart det går!! Vad menar du skulle vara problematiskt?
När man redan har ett golv fungerar i princip vad som helst uppe på det befintliga.
 
Ja det är klart det går att lägga in vad som helst.

Men jag menar att vissa typer av golv passar bättre till vissa typer av byggnader, stilbrott kanske man kan beskriva det som.

Det skulle se väldigt konstigt ut i min bok att lägga in ett skurgolv i ett modernistiskt stenhus.

Fiskbensparkett passar fint i sekelskifteslägenheter osv
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Unikt namn
Man skulle kunna argumentera för att rätt många flerfamiljshus från de senaste åren är bedrövliga, både insida(gemensamma ytor) och utsida.
Jag tycker inte man måste även inreda lägenheten bedrövligt på grund av det.

När det gäller 1/2familjshus känns det rimligare att försöka hålla ihop insida/utsida, även om jag skulle förrspråka att välja något du själv vill ha snarare än vad andra gillar.
 
BirgitS
D Derbyboy skrev:
Ja det är klart det går att lägga in vad som helst.

Men jag menar att vissa typer av golv passar bättre till vissa typer av byggnader, stilbrott kanske man kan beskriva det som.

Det skulle se väldigt konstigt ut i min bok att lägga in ett skurgolv i ett modernistiskt stenhus.

Fiskbensparkett passar fint i sekelskifteslägenheter osv
Jag håller med om principen. Tidstypiskt är nog 3-stavsparkett, som är lackad utan vitpigment etc. men t.ex. plastmatta i kök och hall. Sen ska man ju inte leva i ett museum utan man ska ju göra något man trivs med också.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Tänker att tjockleken på nuvarande golvet styr ifall man vill undvika allt för stora förändringar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag håller med om principen. Tidstypiskt är nog 3-stavsparkett, som är lackad utan vitpigment etc. men t.ex. plastmatta i kök och hall. Sen ska man ju inte leva i ett museum utan man ska ju göra något man trivs med också.
Spot on, det är precis vad som ligger just nu......
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.