Classe hade en kampanj förra helgen då de lämnade 15% rabatt vid online-beställning.
Perfekt för mig då jag ändå stod i begrepp att åka dit och köpa några LED-armaturer, kabel, brytare, uttag och klammer för att kunna få in lite bra belysning under ett skärmtak.

Gjorde beställningen fredag 6/9 och tänkte att eftersom det strax var helg kommer det nog inte förrän måndag, kanske tisdag.
Har väl inte direkt bråttom men vill ha det gjort. Kollade leveransinformationen nu på morgonen och ser detta:

ÖREBRO PAKETTERMINAL
Idag 02:27

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
Igår 21:55

SE
Försändelsen är på väg.

MAXI ICA STORMARKNAD BORLÄNGE
Igår 10:48

SE
Försändelsen har felsorterats.

Borlänge
10 sep. 09:23

SE
Försändelsen har ankommit distributionsterminal.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
10 sep. 02:46

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
10 sep. 02:46

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
9 sep. 17:16

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
9 sep. 17:16

SE
Försändelsen är på väg.

PostNord
9 sep. 07:53

Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.


Jag har 10 km till Classes centrallager och kan krypa dit och tillbaka ett antal gånger på den tid som PostNord behöver för att transportera mitt paket runt Sverige innan det eventuellt når mig.
Tragikomiskt också att PostNord skriver detta om min leverans:

"Svanenmärkt leverans​

Svanenmärkt leverans med stränga krav på klimatprestanda och hög energieffektivitet."

Är nog den svarta svanen...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
4774 och 4 till
  • Laddar…
Och jag har i regel en upplevelse som är tvärt om. I förra huset letade brevbäraren upp mitt nummer, ringde mig och frågade om han kunde ställa paketet i garaget då han inte ville lämna det på trappan och jag inte var hemma. ”Tänkte du ville ha paketet och inte behöva vänta tills imorgon”.

Här med lantbrevbärare är det likadant. Får paketen levererade ända fram till dörren.

Men visst, ibland kan det gå snett. Så är det i alla branscher.

Här hittar alltid PostNord rätt. Schenker, dhl och bring har jag däremot fått hjälpa chaufförerna till rätt ställe (både till mig och grannar) då dom inte har koll på kartan. Dom kan vara flera kilometer fel och yra.
 
mikethebik mikethebik skrev:
Classe hade en kampanj förra helgen då de lämnade 15% rabatt vid online-beställning.
Perfekt för mig då jag ändå stod i begrepp att åka dit och köpa några LED-armaturer, kabel, brytare, uttag och klammer för att kunna få in lite bra belysning under ett skärmtak.

Gjorde beställningen fredag 6/9 och tänkte att eftersom det strax var helg kommer det nog inte förrän måndag, kanske tisdag.
Har väl inte direkt bråttom men vill ha det gjort. Kollade leveransinformationen nu på morgonen och ser detta:

ÖREBRO PAKETTERMINAL
Idag 02:27

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
Igår 21:55

SE
Försändelsen är på väg.

MAXI ICA STORMARKNAD BORLÄNGE
Igår 10:48

SE
Försändelsen har felsorterats.

Borlänge
10 sep. 09:23

SE
Försändelsen har ankommit distributionsterminal.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
10 sep. 02:46

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
10 sep. 02:46

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
9 sep. 17:16

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
9 sep. 17:16

SE
Försändelsen är på väg.

PostNord
9 sep. 07:53

Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.


Jag har 10 km till Classes centrallager och kan krypa dit och tillbaka ett antal gånger på den tid som PostNord behöver för att transportera mitt paket runt Sverige innan det eventuellt når mig.
Tragikomiskt också att PostNord skriver detta om min leverans:

"Svanenmärkt leverans​

Svanenmärkt leverans med stränga krav på klimatprestanda och hög energieffektivitet."

Är nog den svarta svanen...
Jag har tyvärr haft samma upplevelse med Postnord: Beställde på Byggmax (en vara som bara fanns online) och kunde se att den pendlade mella två olika terminaler iaf 3 ggr !
Fick tag på postnords support, men då hade dom redan skckat tillbaks den till leverantören
Kontaktade byggmax som undrade om jag ville göra ett nytt försök, men behövde grejjerna snabbare så köpte på annat ställe: Så då skulle dom cancellera ordern men debitera för frakten (som ju inte funkade) !? Men tack vare att jag hade screenshots på supporten med postnord (chatten) så slapp jag den avgiften iaf, då det ju inte var mitt fel utan deras leverantör !
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jodå, lantbrevbärarna är det inget fel på, lokalt funkar det bra, men centralt är det inte lika välordnat.
Och just Schenker; DHL och Bring samt EarlyBird funkar utmärkt hos oss på landet.
Har hänt vid något tillfälle att jag mött upp DHL och även PostNord när det varit väldigt halt och jag för att underlätta för dem mött upp och hämtat leverans för att undvika fast- eller dikeskörning.

Även om det oftast funkar är det min upplevelse av vansinnet med att transportera godset till Örebro för att sedan åter gå till Borlänge igen för distribution, galenskap, men nu är ju inte jag konstruktör av distributionskedjan...
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Jaha?
Vad vill du säga med det?
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Och nu fick jag precis besked att paketet kommit till Borlänge igen, får se vart det tar vägen nu, blir spännande.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Jag hade en liknande upplevelse med Bring, dock ej en vara från Clas Ohlson, där leveransen hamnade i en evighetsloop och gick mellan Tempo i Södertälje och Ica i norrort. Efter många många dagar fick jag en pling i mobilen när jag körde bil och var precis utanför Ica så jag gick in för att hämta paketet. Det var på håret för de skulle skicka tillbaka paketet till Södertälje igen! Som tur var lyckades jag bryta loopen annars hade väl paketet fortsatt att loopa i Sthlmstrakten. Ursprungsfelet var att Bring skickade paketet till fel utlämningställe och fick dirigera om leveransen efter min felanmälan. Sen gick det fortsatt snett.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Precis samma problem med Bring, paket hamnade i Saltsjö-boo istället för utlämningsställe i nordvästra Stockholm. En timme i telefonkö senare skulle de flytta paketet, det påbörjades men tiden för att hämta ut paketet nollställs inte automatiskt så mitt i flytten sattes paketet som retur till säljaren för att jag inte hämtat ut det i tid!
 
Paketet kom fram till slut efter att ha rest runt 85 mil innan det landade på mitt upphämtningsställe, ca 8 km från där det packades för utleverans...
 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Paketet kom fram till slut efter att ha rest runt 85 mil innan det landade på mitt upphämtningsställe, ca 8 km från där det packades för utleverans...
Kul själv fick jag hämta två av mina bildäck på deras utlämningsställe då dom inte kunde levera det till däck firman kl 19.45 på kvällen.

Helt hopplöst att få prata med någon i telefonen. Kanske skulle sänka VDs månads lön med 600k så dom kan anställa folk till kundtjänst.
 
  • Gilla
Manhunter och 2 till
  • Laddar…
Använder de svart Svan så mellanlandar paketet i Austrailen ;)

Svart svan simmar med en grå unge på ryggen i vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Använder de svart Svan så mellanlandar paketet i Austrailen ;)

[bild]
Då vill jag följa med!
 
mikethebik mikethebik skrev:
Classe hade en kampanj förra helgen då de lämnade 15% rabatt vid online-beställning.
Perfekt för mig då jag ändå stod i begrepp att åka dit och köpa några LED-armaturer, kabel, brytare, uttag och klammer för att kunna få in lite bra belysning under ett skärmtak.

Gjorde beställningen fredag 6/9 och tänkte att eftersom det strax var helg kommer det nog inte förrän måndag, kanske tisdag.
Har väl inte direkt bråttom men vill ha det gjort. Kollade leveransinformationen nu på morgonen och ser detta:

ÖREBRO PAKETTERMINAL
Idag 02:27

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
Igår 21:55

SE
Försändelsen är på väg.

MAXI ICA STORMARKNAD BORLÄNGE
Igår 10:48

SE
Försändelsen har felsorterats.

Borlänge
10 sep. 09:23

SE
Försändelsen har ankommit distributionsterminal.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
10 sep. 02:46

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
10 sep. 02:46

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
9 sep. 17:16

SE
Försändelsen är på väg.

ÖREBRO PAKETTERMINAL
9 sep. 17:16

SE
Försändelsen är på väg.

PostNord
9 sep. 07:53

Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.


Jag har 10 km till Classes centrallager och kan krypa dit och tillbaka ett antal gånger på den tid som PostNord behöver för att transportera mitt paket runt Sverige innan det eventuellt når mig.
Tragikomiskt också att PostNord skriver detta om min leverans:

"Svanenmärkt leverans​

Svanenmärkt leverans med stränga krav på klimatprestanda och hög energieffektivitet."

Är nog den svarta svanen...
fullt normalt
ett paket slutade i en tobakshandel i en köpstad på jylland
 
  • Haha
mikethebik
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Kul själv fick jag hämta två av mina bildäck på deras utlämningsställe då dom inte kunde levera det till däck firman kl 19.45 på kvällen.

Helt hopplöst att få prata med någon i telefonen. Kanske skulle sänka VDs månads lön med 600k så dom kan anställa folk till kundtjänst.
Samma för mig fast de skickade två däck till mig och två försökte de hos däckfirman efter stängning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.