Var på Visning av ett Hus Medans det Fortfarande Var Vinter Det Läcker Vatten från Yttertaket Då Man Tittar Mot nock så ser man ut Såg inte det då jag var på Visning Det doldes av Snö Vad gör Man Åt Problemet

Sen så Har Det Visat sig att Vara Mögel På Vindan Alla som jag har Pratat med anser att det är fel från då Huset Byggdes 1977 Aluminium Tak
Sen så då man går in i Förrådet från Tvättstugan Så en Mystisk Doft under Sommaren en igenstängd Lucka igenspikat

Dödsboet som Sålde Huset Sa Att Luckan inte fick Öppnas Öppnade i allafall En Matkällare med Vatten i ungefär en decimeter lite Drygt
och Mögel Under Luckan vad gör man då det är Dolt Fel Kan man åberopa Dolt fel då Säljarna Köpt en Försäkring Som Friar Dom ifrån Ansvar

Men har Varit Drygt en Halvmeter Till en Meter Vatten Väggen är Svart där Vatten har varit vd Gör man åt Problemet

om jag går Tillbaka Till Vindan så säger Takläggarna sa att det Skulle om man gör det Riktigt Bytas Ut Hela Taket

och det är ju inte billigt tror ni att det kan gå på Garantier Köpte Huset 17/6 2024 är en Sjukpensionär som inte får Låna Pengar hur gör man
 
Bara för att du inte kollade igenom huset noga innan köp så blir det inte dolda fel.

Varför kollade du inte detta innan du köpte?

Åtgärda felen och gå vidare. Säljaren har du inte något att hämta ifrån.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
För att undersöka Vidare Så Hade Jag Varit Tvungen att Plocka Bort All Masonit För att Komma åt Att Se
Och Undersöka
 
Det är svårt att få några pengar från dödsboet som sålde. Det är fråga om fel som lätt kunde upptäckas vid undersökning, tyvärr.

Hur ser den vattenfyllda matkällaren ut? Finns det organiskt material, typ spånskivor eller annat träbaserat material? Bort med det, isåfall! Går det att göra en liten pumpgrop i golvet och sätta dit ett dränkbar pump och få bort vattnet på så vis?

Vad gäller taket är det förmodligen "bara" att börja planera för och spara pengar till takbyte nästa sommar. Beroende på varför du är sjukpensionär, och vilka förmågor du har, är det bäst åtminstone ur ekonomisk synvinkel att göra så mycket av takbytet som möjligt själv, eller med hjälp av släkt och vänner. Du skriver att det går att se rätt ut vid nocken. Dit med en ny nockplåt så länge, så bör du klara vintern åtminstone.
 
Försäkringsbolaget är inblandat i Källaren Ocan Pumpade ur Vattnet tog ungefär 3 Timmar så var Det 4 Centimeter Så det verkar Stiga Anticimex ska kolla åt Veckan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.