Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Om motorskyddet löser ut är det till 99% kontakten i tryckströmbrytaren som är boven. Dålig kontakt där kan göra så en fas faller bort till pumpmotorn och motorskyddet löser ut.
Hur menar du kontakten?
 
N Nilsson2018 skrev:
Hur menar du kontakten?
Det som är på insidan av tryckströmbrytaren, en klassiker när motorskydd löser, glappis eller dålig kontakt mellan blecken, inget man gör något åt, bara byter allt
 
  • Gilla
Christer G.V.
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det som är på insidan av tryckströmbrytaren, en klassiker när motorskydd löser, glappis eller dålig kontakt mellan blecken, inget man gör något åt, bara byter allt
Okej, tack! :) Yes får bli byte nu
 
  • Gilla
Christer G.V.
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det du ska göra först och billigast är att rengöra tryckströmbrytaren, du sa att du torkat men det räcker inte du får här hur det ser när man ska ta isär en sådan. Men bryt strömmen först, nu syns det inte riktigt hur brytaren sitter fast. men tycks mig se att du kommer åt dom sex skruvarna bra
Tack för bra anvisningar! Hade haft rörmokare hemma som fixat det värsta, men problemet kom igen. Nu har jag gjort tilloppsröret och hela anordningen ren. Kalkat av, skrapat, borstat med tandborste och använt bomullstrasor. Borde stå sig ett tag. Dock behövde hela tryckströmbrytaren demonteras från röret för att komma åt att jobba. Det gick sen jag kom på att "muttern" på bifogad bild lossas medurs.

Närbild på en tryckströmbrytare med en pil och texten "LOSSA MEDURS" som indikerar i vilken riktning en mutter på ett rör ska lossas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.