Tja! Har köpt en villa med inredd källare. Tänkte skaffa mig en avfuktare till källaren. Tar tacksamt emot tips! Kollat lite på Woods SW38FW, många verkar skriva att den är väldig högljudd men den verkar göra jobbet annars. Vad har ni?

Edit: glömde tillägga att min källare är på 74 kvadratmeter.

Tack på förhand!
 
S simpaplåtis skrev:
Tja! Har köpt en villa med inredd källare. Tänkte skaffa mig en avfuktare till källaren. Tar tacksamt emot tips! Kollat lite på Woods SW38FW, många verkar skriva att den är väldig högljudd men den verkar göra jobbet annars. Vad har ni?

Edit: glömde tillägga att min källare är på 74 kvadratmeter.

Tack på förhand!
Vi har haft en i snart fyra år och den rullar på fortfarande, det ena vreden är lite löst men annars inga problem. Det finns två fläktlägen och om vi kör det lägre hörs den inte till sovrummet som inte är särskilt långt ifrån.
 
  • Gilla
simpaplåtis
  • Laddar…
S simpaplåtis skrev:
Tja! Har köpt en villa med inredd källare. Tänkte skaffa mig en avfuktare till källaren. Tar tacksamt emot tips! Kollat lite på Woods SW38FW, många verkar skriva att den är väldig högljudd men den verkar göra jobbet annars. Vad har ni?

Edit: glömde tillägga att min källare är på 74 kvadratmeter.

Tack på förhand!
Har du fuktproblem? Inga element?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du fuktproblem? Inga element?
Egentligen inte. Element, fjärrvärmen har varit avstängd ca 2 månader då tidigare ägare flyttade innan vårt tillträde. Så först nu är systemet igång. Har bara fått höra att det är bra att ha avfuktare i källaren när man bor, sover där då det såklart tenderar att vara kallare och fuktigare. Men jag hoppas jag har fel, då sparar jag pengar. 😅
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
F
S simpaplåtis skrev:
Egentligen inte. Element, fjärrvärmen har varit avstängd ca 2 månader då tidigare ägare flyttade innan vårt tillträde. Så först nu är systemet igång. Har bara fått höra att det är bra att ha avfuktare i källaren när man bor, sover där då det såklart tenderar att vara kallare och fuktigare. Men jag hoppas jag har fel, då sparar jag pengar. 😅
Första steget är då att mäta luftfuktigheten över tid.
 
S simpaplåtis skrev:
Egentligen inte. Element, fjärrvärmen har varit avstängd ca 2 månader då tidigare ägare flyttade innan vårt tillträde. Så först nu är systemet igång. Har bara fått höra att det är bra att ha avfuktare i källaren när man bor, sover där då det såklart tenderar att vara kallare och fuktigare. Men jag hoppas jag har fel, då sparar jag pengar. 😅
Se till att det finns god ventilation, luft in i sovrum och luft ut (fläkt) i badrum/tvättstuga.
 
  • Gilla
simpaplåtis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.