Ibland blir det FÖR tyst att man bara måste släppa allt för att gå och se efter vad de små liven gör.

Detta hände mig, och då stod min grabb och målade med pastellkritor på vår nya tygsoffa..:-Titta pappa, jag målar.

Har ni varit med om liknande? har ni bilder på det så vore det roligt?
 
Min son var ca 2 år när detta hände. Hade varit och handlat en fredag/lördag och den 2 år äldre dottern ville ha Mums Mums till lördagsgodis, så hon fick en låda med ca 12 st i.
Ställde den på köksbordet för att plocka undan kylvarorna, sedan blev det barnprogram som dottern ville se. Så jag bänkade henne framför TV`n och tittade lite själv. Efter ett tag tyckte jag att det var tyst...... Ropade på sonen, men fick inget svar. Så jag gick först in i hans rum - tomt, gick sedan in i köket och fick en smärre chock. Han hade tagit lådan med Mums Mums i och ev ätit en. Resten var på möbler, väggar, skåpsluckor och på sonen. När han fick syn på mej så fick jag ett mycket nöjt leende av han. Frågade om det var gott och han nickade. Frågade sen om han var kladdig, han nickade.
Det blev till att sätta sonen i badkaret (utan vatten) städa köket (det är klistrigt det vita klegget, svårt att få bort). När köket var rent så fick sonen duscha med kläderna på (dom var helt täkta med klegg).

Efter den kvällen ställs allt som kan kleta ner högt upp i ett skåp.:p
 
Jag satt vid skrivbordet med lödpennan i handen när det plötsligt small till och blev svart. Sonen, då ca 2 år, hade hittat en avbitartång och "provade" denna på elsladden till lödpennan som hängde ner under bordet. Han måste haft ganska kraftiga nypor då han lyckades nypa sladden helt av. Tur att tången var skyddsisolerad.
 
Mina ungar gör i alla fall inga hyss medan jag renoverar. Tvärtom, de tittar och lyssnar på vad pappa gör och lär sig hur man ska göra.
Och det visade lillflickan (tre och ett halvt år) när hon satt och spikade häromsistens...för varje gång hon missade spiken ropade hon "HELVETE!!!"
 
Well - inga större byggäventyr - men en bubb som målade så vackert....

Med röd tuschpenna på de såpskurade kilsågade golven....

Annars så sätter de mest på sig ett par extra byxor, byggare bob skyddshjälm och glasögon, öronmuffar och stövlar.
Därefter startas motorsågen... leksaks dock - men mycket populär, rätt ljud och man måste dra i snöret för att den skall låta.
Tämligen gulligt :)
 
Har två småtjejjer på 2 & 4.

De sprider ut pappas små avkapade regelbitar över hela kåken. Upp till en meters bitar som helt plötsligt man var säker på att man hade nyss.

Men de kan även vara handräckning ibland då man inte vill gå ner från stegen e.dyl. :)

Sen bråkar de om vem som ska få ge pappa skruv :D

Givet att man ska visa barnen vad pappa sysslar med!

Andra hyss är sån där vägkrita (som man ska rita på asfalten med) runt i hela kåken på soffan väggar osv. Klottrat ner borde med sprit/bläck-pennor 2-3 gånger. Kastat ut en del leksaker genom rumsfönstret på andra våningen. Listan kan göras lång :)

Det värsta är att man nog inte var så mycket bättre själv ;)
 
Grön permanent spritpenna på några luckor i det massiva ek köket (har inte lyckats få bort dom helt än). Sen har hon testat att använda mitt nya libella som hammare : (
 
Inte mina barn men en passande bild som jag har sett på nätet. :D
 
  • kids-gallon-paint.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ha ha.. Sista påminner om min son när han var 3,5 år.
En morgon vaknade jag av att han skrek ordentligt. jag rusar upp och hittar honom i köket stående på bänken helt röd i ansiktet. Först blev jag riktigt rädd.. Trodde han blödde. Senare fick jag se. Han hade fått tag i refillpatroner till skrivarpatronerna. han var röd, golvet var rött, bänken var röd, datorn var röd.. Tja ALLT var rött.. Denna färg sitter kan jag meddela :).. Han var röd i ett par dagar sen. Kan ju inte skrubba honom med svinto direkt i ansiktet.
 
Ganska harmlöst, men våran 3åring hittade försvarets hudsalva och använde den för att rita gubbar på 42" platt teven...
Tur det inte var tuschpennan...
 
Rolig läsning det här hehe

haha.. gillar bilden med de färglada barnen skarpt, vad nöjda de ser ut.

Denna länk som är från en reklam är något man inte vill höra.
http://www.garaget.org/video/lch7r6u62cfn
 
Denna killen skulle bygga ett stort garage för o få plats med alla sina saker och efter mycket om o men förbereddes plattan under mycket stor nogrannhet tills bädden hade varenda sand o gruskorn på exakt plats o var helt slät.
I väntan på betongbilen gicks det in för en välförtjänt kopp kaffe...
När herrskapet kom ut ser byggherren sin lilla bebis som han kallar henne ( katt ) trippa ner från den förut så släta ytan efter att ha röjt runt lite samt avlagt ett litet bevis i en hög i mitten på att husse minsann matar henne.... :D
 
hehe tur att hon inte gick ut på nygjöten betong istället :p
 
...inte mina barn men dock min bil har haft lite missöden appropå barn.

En av mina tidigare bilar lämnades in på verkstad efter en krock.
Petig som man är så gjordes åtskilliga oannonserade beskök för att hålla koll på arbetet.
När jag varit där en gång så satt jag i bilen tillbaka och funderade varför personalen ville att jag skulle gå på vänster sida av bilen och inte höger...
...åkte tillbaka och mycket riktigt var höger sida maskerad till viss del och bilen redo för omlack på bakskärmen!?
Konstigt eftersom bilen endast hade fått en smäll framifrån!!!


Ställde dom till svars och svaret blev:
"Öööö, jo... jag skulle ju nämt det också att barnbarnet var här i verkstade och lekte lite och råkade cykla in i din bil..."

Vad som hände där efter tar vi en annan gång MEN jag fick höra en historia till om samma barnbarn:
Tidigare hade han velat hjälpt till lite och slipat på en annan kundbil, med 60K papper!!!
 
Ja du P-plats nu rev du upp något som jag har förträngt.

Jag hade en P-1800 som jag förvarade i en lada.
De jag hyrde platsen av hade en kräftskiva och gästernas barn fick lekta utan tillsyn.
De roade sig med att åkt rutchbana på framrutan vilket ledde till intryckt tak samt knölig baklucka.
Vidare så var katten inne i baksätet och pissade.
Gissa om jag tog bilen därifrån (det var ju billig hyra iaf..hmm).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.