Jag har fyllt makadam intill grunden och när jag ändå grävt upp jorden slängde jag ned lite Platon matta mot grunden . Den är inte helt jämn men kanske borde jag sätta någon form av list upptill så att inte Sten eller regn kommer innanför Platon. Tips på vad använda? Skruva i grunden får det ju bli…

Trädgårdsland längs husvägg, rödaktiga blommor, gräs, grus, höstlöv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En blomrabatt med torkade rosafärgade blommor och stenar intill en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S sepani skrev:
Jag har fyllt makadam intill grunden och när jag ändå grävt upp jorden slängde jag ned lite Platon matta mot grunden . Den är inte helt jämn men kanske borde jag sätta någon form av list upptill så att inte Sten eller regn kommer innanför Platon. Tips på vad använda? Skruva i grunden får det ju bli…

[bild][bild]
Börja med att gräva upp en del igen å kapa mattan längre ner sen finns det list till platonmatta att köpa , varken matta eller list tål solljus så täck över
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
L larsson r skrev:
Börja med att gräva upp en del igen å kapa mattan längre ner sen finns det list till platonmatta att köpa , varken matta eller list tål solljus så täck över
Äntligen blivit färdig köpa list. Vad fäster man i grunden med? Plugg o skruv verkar omständligt då väldigt många hål…finns spik som fäster i sten grund?

Produktbild av en svart kantlist för isolering, modell Isola Platon med måtten 52x10x2000 mm, på Bauhaus webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spikplugg
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Spikplugg
lättbetongskruv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.