Tänkte först bara förbättra miljon i ett rum i källaren med lite isolering osv.
Sen kom jag på att det finns golvvärmeslang framdraget till rummet bredvid så det kan lätt ordnas.
Frågan är då - blir det för snålt tilltaget att bara lägga den som jag nu bilat ur, längs väggen ca 80cm brett?
Jag vet inte om jag orkar bila ur hela golvet, ffa pga materialmängden som uppstår.
Eller är det bara dumt att lägga golvvärme i ett sånt smal schakt?
 
  • Rum under renovering med urgröpt golv längs väggen. Verktyg som skyffel, borste, stege och hink syns tillsammans med sten- och jordhögar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Brieffe skrev:
Tänkte först bara förbättra miljon i ett rum i källaren med lite isolering osv.
Sen kom jag på att det finns golvvärmeslang framdraget till rummet bredvid så det kan lätt ordnas.
Frågan är då - blir det för snålt tilltaget att bara lägga den som jag nu bilat ur, längs väggen ca 80cm brett?
Jag vet inte om jag orkar bila ur hela golvet, ffa pga materialmängden som uppstår.
Eller är det bara dumt att lägga golvvärme i ett sånt smal schakt?
Skall tillägga att jag kommer såklart först lägga makadam och sen dubbla 10cms Bewi 100 eps.
En golvvärme kille jag pratade med sa att det var smart att fokusera värmeslingan mot väggen.
 
BirgitS
Visserligen är det väl kallast golv närmast ytterväggen men det är nog tveksamt om det går att få till en normal rumstemperatur bara genom att värma där.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det handlar ju också om hur tätt man drar slingan.
Jag kommer göra så här iaf, får återkomma med resultat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.