Hej,

Jag har köpt en ny diskmaskin och inser vid installation att rören tar emot avloppsröret som går längs med hela långsidan i köket. Diskmaskinen skulle behöva åka 2-3 cm till bakåt men de rören som går ut ur diskmaskinen kan inte böjas mer…

Diskmaskinen är från Bosch och jag har försökt googla men blir inte helt klok så tänkte kolla om någon annan har stött på problemet och har lite tips ☺️
 
  • Baksidan av en diskmaskin där rören från maskinen verkar kollidera med ett stort avloppsrör längs köksväggen, vilket hindrar diskmaskinen från att skjutas bakåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
A Alial7811 skrev:
Hej,

Jag har köpt en ny diskmaskin och inser vid installation att rören tar emot avloppsröret som går längs med hela långsidan i köket. Diskmaskinen skulle behöva åka 2-3 cm till bakåt men de rören som går ut ur diskmaskinen kan inte böjas mer…

Diskmaskinen är från Bosch och jag har försökt googla men blir inte helt klok så tänkte kolla om någon annan har stött på problemet och har lite tips ☺️
du måste få ut maskinen om du böjer avloppslangen så hårt som på bilden kommer den att gå av och läcka
 
R returen skrev:
du måste få ut maskinen om du böjer avloppslangen så hårt som på bilden kommer den att gå av och läcka
Tack, hur hade du gjort sen för att den ska komma in närmare? :)
 
Går det att byta ut avloppsröret till en modell som är vinklat 90-grader direkt?
Hur fungerade det med den gamla maskinen? Hade den extra stort utrymme där avloppsröret kom ut så att det kunde böjas mjukt? Du kanske får leta efter en ny diskmaskin som har samma konstruktion på avloppsröret i så fall.
 
R
A Alial7811 skrev:
Tack, hur hade du gjort sen för att den ska komma in närmare? :)
jag hade inte ens försökt att få in den så här långt utan att ta bort avloppsröret för gott
 
Du kan ju gå ner i dimension på avloppsröret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.