Jag har en kant som jag tror (?) har frusit sönder. Jag funderar på att skära kanten hela vägen och gjuta en avfasning. Alltså längs hela så långt in där de spruckit. Men finns kanska bättre idéer? Sprucken kant längs en husvägg med växter och blommor intill, kan vara resultat av frostskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucken tegelkant med växter och blommor närliggande, antytt frostskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S sepani skrev:
Jag har en kant som jag tror (?) har frusit sönder. Jag funderar på att skära kanten hela vägen och gjuta en avfasning. Alltså längs hela så långt in där de spruckit. Men finns kanska bättre idéer?[bild][bild]
Eller hellre försöka byta ut de skadade plattorna..? och vad använder jag i så fall för fog/sättmassa...
 
Dom som sitter där, verkar inte vara frostsäkra, eller har dom utsatts för mekanisk åverkan då dom ser ut att hänga utanför någon centimeter. Knacka loss och sätta frostsäkra plattor är en annan ide. Glöm inte nedförsbacke, så vatten rinner av utåt.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Ingen aning om frostsäkra, inte jag som monterat men kan nog vara ej säkra. Inte sugen på knacka bort alla ganska stort projekt då de går in under fasaden…
 
T
S sepani skrev:
Ingen aning om frostsäkra, inte jag som monterat men kan nog vara ej säkra. Inte sugen på knacka bort alla ganska stort projekt då de går in under fasaden…
Kan du inte skära av dem nära fasaden och sätta nya utanför?
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Kan du inte skära av dem nära fasaden och sätta nya utanför?
Är inne på att skära dem, men då att gjuta en cement kant fasad…
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Ett alternativ är att sätta en plåt med lutning?
I det fallet hade det bästa vart att fräsa in 10mm i fasaden och skjuta in plåten.
Är fasaden helt slät kanske det funkar att plugga och täta ovanpå
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.