R
H Holman666 skrev:
Eftersom uppfarten är grusad, så räknar jag kallt med att den sväljer lite med.
Men grusplanen kan du väl luta lite åt vänster med så rinner det mesta vattnet av naturligt?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Men grusplanen kan du väl luta lite åt vänster med så rinner det mesta vattnet av naturligt?
Det kommer den att göra, fast inte lika mkt som rännan.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
Bara marken lutar ifrån garaget åt något håll då kommer det att bli bra..
 
  • Gilla
Holman666
  • Laddar…
Det kommer fungera men som andra påpekat flytta ut rännan från garaget och ha lite större fall från huset. 10mm är för lite
 
Ett problem jag har är att ju längre ut och lägre jag lägger rännan, så blir uppfarten brantare. Syns inte på bilden, men har inte plats för att "ta fart" upp. Och den har redan en ganska tvär böj upp mot vägen, lite den jag vill få bort med.
 
  • Gräsmattan är ersatt av en grusuppfart framför ett grått dubbelgarage, med en röd gräsklippare och en skottkärra på vänster sida. Utrymmet för avfarten syns på bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
H Holman666 skrev:
Ett problem jag har är att ju längre ut och lägre jag lägger rännan, så blir uppfarten brantare. Syns inte på bilden, men har inte plats för att "ta fart" upp. Och den har redan en ganska tvär böj upp mot vägen, lite den jag vill få bort med.
Det kommer bli bra för det luta bra åt vänster så det bör inte vara några problem..
 
  • Gilla
Holman666
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.