H Högtigolv skrev:
För övrigt höra ibland ett gurglande ljud från anläggningen och gissar det har att göra med gaser från slambrunnen/proact som letar sig ut till interacten…
Hej
Har just köpt alnarps anläggning.
Fick hem 3 gigantiska brunnar i fredags.
Läste ditt inlägg om anläggningen men blev lite orolig angående att du skriver att pumpen väsnas. Vi ska ha proact 3 meter utanför huset där vi har sovrum. Vi bor på landet och här är absolut tystnad vanligen och jag blir störd av ljud och brum. Alnarp är ju "ett system som klarar sig själv i stort sett och gör inget väsen av sej ""
Störs ni mycket utav ljudet?
Har du upptäckt annat som är problem?
Vi skulle egentligen ha brunnen 10 meter bort men pga avloppsrör ut från huset på 70 cm djup och brunnen proact har inlopp på 80 cm är ju enda möjligheten att flytta brunnen närmare utloppet från huset?


Hör gärna av dig.
Tack på förhand.
 
  • Gilla
lllusion
  • Laddar…
T Trelleborgbyggaren skrev:
Hej
Har just köpt alnarps anläggning.
Fick hem 3 gigantiska brunnar i fredags.
Läste ditt inlägg om anläggningen men blev lite orolig angående att du skriver att pumpen väsnas. Vi ska ha proact 3 meter utanför huset där vi har sovrum. Vi bor på landet och här är absolut tystnad vanligen och jag blir störd av ljud och brum. Alnarp är ju "ett system som klarar sig själv i stort sett och gör inget väsen av sej ""
Störs ni mycket utav ljudet?
Har du upptäckt annat som är problem?
Vi skulle egentligen ha brunnen 10 meter bort men pga avloppsrör ut från huset på 70 cm djup och brunnen proact har inlopp på 80 cm är ju enda möjligheten att flytta brunnen närmare utloppet från huset?


Hör gärna av dig.
Tack på förhand.
Jag byggde en isolerad huv över luftpumpen som dämpar ljudet. Pumpen står också på skumgummi klossar för att minska resonans. Även växterna dämpar. Isolerad huv över en luftpump, placerad på skumgummiklossa och omgiven av höga växter för att dämpa ljudet och minska resonans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lllusion och 2 till
  • Laddar…
T Trelleborgbyggaren skrev:
Hej
Har just köpt alnarps anläggning.
Fick hem 3 gigantiska brunnar i fredags.
Läste ditt inlägg om anläggningen men blev lite orolig angående att du skriver att pumpen väsnas. Vi ska ha proact 3 meter utanför huset där vi har sovrum. Vi bor på landet och här är absolut tystnad vanligen och jag blir störd av ljud och brum. Alnarp är ju "ett system som klarar sig själv i stort sett och gör inget väsen av sej ""
Störs ni mycket utav ljudet?
Har du upptäckt annat som är problem?
Vi skulle egentligen ha brunnen 10 meter bort men pga avloppsrör ut från huset på 70 cm djup och brunnen proact har inlopp på 80 cm är ju enda möjligheten att flytta brunnen närmare utloppet från huset?


Hör gärna av dig.
Tack på förhand.
Grannen har en sådan och pumpen hörs i hennes trädgård. Långt från huset så hon störs nog inte. Men det låter klart jobbigt. Jag skulle sätta en ljudhuv över.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.