F fribygg skrev:
Som hyresvärd har man väl i princip alltid mer än en månads uppsägningstid på sina hyresgäster?
Hyresgästen har 1 månad. Svettigt att försöka få mer än detta alltså.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
svettigt för en hyresvärd att få till mer än 1 månads uppsägningstid.
Då är jag med. Du besvarade två helt olika frågor samtidigt så jag var inte säker på hur du menade.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Som hyresvärd har man väl i princip alltid mer än en månads uppsägningstid på sina hyresgäster?
Hyresgästen kan säga upp avtalet till det månadsskifte som inträffar tidigast efter en månad från uppsägningen.

Rätten att säga upp gäller i alla situationer. Det krävs alltså inga speciella skäl.
https://www.domstol.se/amnen/hyra-b...tt/hyra-ut-egen-bostad-privatuthyrningslagen/
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
svettigt för en hyresvärd att få till mer än 1 månads uppsägningstid.
Hyresvärdens uppsägningstid av hyresgäst är ju tre månader, det går inte att förstå vad som skulle vara svettigt med det.
D Dilato skrev:
Hyresgästen kan säga upp avtalet till det månadsskifte som inträffar tidigast efter en månad från uppsägningen.

Rätten att säga upp gäller i alla situationer. Det krävs alltså inga speciella skäl.
[länk]
Javisst är det så.
 
Kan bara tillägga att båda mina barn har förkylningsastma. Vi bodde i ett JM-hus med enstegstätad fasad. Fukt och mögel i väggarna i grannens sovrum. Ingen lukt hos oss. Men alla husen hade bekymmer med fasaderna. Vi hann inte märka något symptomatiskt under dessa 4 år.

Iaf så har deras förkylningsastma blivit väldigt mycket bättre sen vi flyttade därifrån för 3 år sedan. Det är inte dödligt men inget kul att ha. Dom var sjuka oftare, mer och längre perioder. Väldigt tärande.

Dom var 2-6 år respektive 5-9.
 
F fribygg skrev:
Hyresvärdens uppsägningstid av hyresgäst är ju tre månader, det går inte att förstå vad som skulle vara svettigt med det.

Javisst är det så.
Läs #31
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.