Kör en fråga här också.
Fixturen till wc:n ska byggas in (hela vägen till väggen vänster i bilden ovan, lika långt till höger och upp till tak) och målas i samma färg som väggen, vad för typ av skiva ska användas?
Bara gips, plywood+gips, mdf eller annat?
 
Lexington Lexington skrev:
Kör en fråga här också.
Fixturen till wc:n ska byggas in (hela vägen till väggen vänster i bilden ovan, lika långt till höger och upp till tak) och målas i samma färg som väggen, vad för typ av skiva ska användas?
Bara gips, plywood+gips, mdf eller annat?
Luxskiva kör jag när jag bygger fixturer.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Luxskiva kör jag när jag bygger fixturer.
Även när det bara ska målas?
Funkar den som en "vanligt" gipsskiva vad gäller spackling/målning.

En fråga till, plåt eller träreglar?
 
Lexington Lexington skrev:
Även när det bara ska målas?
Funkar den som en "vanligt" gipsskiva vad gäller spackling/målning.

En fråga till, plåt eller träreglar?
Jajamen! 20mm räcker och då behöver du inga reglar, limmas med ex extremefix
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Men skivan ska gå upp till tak (240) + utanför ca 12 cm på vardera håll, fixturen är ju bara 120 hög.
 
Lexington Lexington skrev:
Men skivan ska gå upp till tak (240) + utanför ca 12 cm på vardera håll, fixturen är ju bara 120 hög.
Förstärk med spillbitar :)
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Förstärk med spillbitar :)
Inte riktigt med på vad du menar?
Menar du att det räcker med en skiva frampå som går upp till tak som bara fästs i fixturen?
Men på högersidan finns det ju inget att fästa i?
 
Lexington Lexington skrev:
Inte riktigt med på vad du menar?
Menar du att det räcker med en skiva frampå som går upp till tak som bara fästs i fixturen?
Men på högersidan finns det ju inget att fästa i?
Du kan använda skivan och skära ner till mindre bitar att ha som stöd bakom.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Stora badrummet färdigkaklat och fogat.
Imorgon börjar montering av kommod, spegel, duschvägg och inbyggnad av wc, på fredag kopplas dusch och kommod in.

Nykaklat badrum med grått stengolv och beige väggar, fönster med vit jalusi neddraget, förberett för installation av badrumsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrum med nyinstallerat kakel och fogning, två lysande taklampor, synliga rör och uttag för dusch och kommod på höger vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nykaklat badrum med grå melerade plattor på golv och vägg. Monteringspunkter för kommod och duschvägg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt kaklat badrum med grå kakel på golv och väggar, en installation av en inbyggd WC-ställning från Geberit, redo för nästa steg i monteringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klinkergolv och väggar i badrum med dräneringsränna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Det bildas ju en lång smal kil mellan de olika höjderna för golvet i rummet och det med fall ner mot linjebrunnen, hur är det ifyllt vertikalt? med en kil sågad av klinkern eller fogad?
 
E el_palpo skrev:
Det bildas ju en lång smal kil mellan de olika höjderna för golvet i rummet och det med fall ner mot linjebrunnen, hur är det ifyllt vertikalt? med en kil sågad av klinkern eller fogad?
Den är nog fogad, jag gör precis likadant när jag gör såna ”klack” fall. Jag brukar fälla in en list för att dölja keramikens kant
 
E el_palpo skrev:
Det bildas ju en lång smal kil mellan de olika höjderna för golvet i rummet och det med fall ner mot linjebrunnen, hur är det ifyllt vertikalt? med en kil sågad av klinkern eller fogad?
 
  • Grå plattgolv med synliga fogar och en svartgul varningsmarkering på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå keramiska plattor med ljust marmorerat mönster och mörka fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E el_palpo skrev:
Det bildas ju en lång smal kil mellan de olika höjderna för golvet i rummet och det med fall ner mot linjebrunnen, hur är det ifyllt vertikalt? med en kil sågad av klinkern eller fogad?
Det är fogat.
Barnen har precis lagt sig men kommer jag ihåg kan jag ta en bild imorgon!
 
E el_palpo skrev:
Det bildas ju en lång smal kil mellan de olika höjderna för golvet i rummet och det med fall ner mot linjebrunnen, hur är det ifyllt vertikalt? med en kil sågad av klinkern eller fogad?
Dåligt ljus men du ser nog hur det ser ut.

Närbild av golvplattor med en list mellan plattorna och väggen i ett utrymme med dämpat ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lexington Lexington skrev:
Dåligt ljus men du ser nog hur det ser ut.

[bild]
Snyggt!
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.