Fick problem med min garageport i vintras att min garageport var svår att öppna, detta troligtvis efter att jag ändrat förutsättningarna då jag var tvungen att byta tak på grund av läggande tak med låg lutning, det nya taket blev mer lutning dock tog jag bort ett gammalt soprum som troligtvis varit med och stöttat balken ovanför porten i utskicket framför porten.
Min fundering är om jag kan komplettera med en limträbalk innanför balken som är ovanför porten idag, (2 st parallell spikade 45*220) min tanke var att regla upp invid de stående 95 reglarna och bygga ut med stående 195 reglar och lägga den kompletterande limträbalk på dem 95*315. För att slippa riva all panel och inklädnad på fasaden.
 
  • Garageport med tillhörande träkonstruktion ovanför, visandes bilar och grönska utanför, bild från pågående byggarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
HwKy HwKy skrev:
Fick problem med min garageport i vintras att min garageport var svår att öppna, detta troligtvis efter att jag ändrat förutsättningarna då jag var tvungen att byta tak på grund av läggande tak med låg lutning, det nya taket blev mer lutning dock tog jag bort ett gammalt soprum som troligtvis varit med och stöttat balken ovanför porten i utskicket framför porten.
Min fundering är om jag kan komplettera med en limträbalk innanför balken som är ovanför porten idag, (2 st parallell spikade 45*220) min tanke var att regla upp invid de stående 95 reglarna och bygga ut med stående 195 reglar och lägga den kompletterande limträbalk på dem 95*315. För att slippa riva all panel och inklädnad på fasaden.
Så här fick lösningen blir
 
  • Trästruktur inomhus med förstärkningar och stödbalkar ovanför ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggnadsdetalj i takkonstruktion med träbjälkar, förstärkta med metallbeslag och stag, där nya trästöd har installerats för att stabilisera strukturen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt regelverk byggt kring garagedörren, sett från insidan, med isolering ovanför dörröppningen och utsikt över en gårdsplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul att du återkopplar även om du inte fick nån input 😅Nog ser det där bra ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.