Hej

Ska sätt in en lvp i uppvärmd källare om 66kvm vilket värms till ca 18grader idag med elradiatorer.

Har fått erbjudande om dessa två Daiking caldo II R35 eller thermia aura t2 till ttyp samma pris, 25tkr efter rot.
Är det någon som är att föredra, vill ha lite varmare samt till lägre kostad och köra lite avfuktning på sommaren.
Dem känn väldigt lika

Bor i västerås
 
Hej, Thermia är för mig helt okänt i sammanhanget LLVP, jag skulle personligen inte satsa något alls på okända tillverkare av dessa grejer.

Däremot har jag bra erfarenhet av Daikin, vi satte en Caldo XRH40 i stugan för några år sedan och den har verkligen levererat fantastiskt bra. Extremt hög effekt både i värme och kylläge, samt låga driftskostnader, blygsamt ljud från innedelen för det mesta.

Kanske var den överdimensonerad men inte fel att göra detta pga att den behöver jobba mindre och med lägre fläkthastighet och ljud för att göra sitt jobb, XRH30 hade troligen räckt men prisskillnaden var marginell
 
Thermia är nog en dekaltrimmad Samsung !
Få kylfirmor som säljer Samsung och kanske finns en anledning
 
D Da_Clint skrev:
Hej

Ska sätt in en lvp i uppvärmd källare om 66kvm vilket värms till ca 18grader idag med elradiatorer.

Har fått erbjudande om dessa två Daiking caldo II R35 eller thermia aura t2 till ttyp samma pris, 25tkr efter rot.
Är det någon som är att föredra, vill ha lite varmare samt till lägre kostad och köra lite avfuktning på sommaren.
Dem känn väldigt lika

Bor i västerås
Ok, är det någon som kan säga något om Daikinen?, en kollega trodde modellen kunde vara på utgående eftersom den låg lite längre bak på deras shemsida samt att det anges ned till -20
 
Vet inget om Daikin Caldo II R35, endast om XRH40. Den vi valde (XRH40) har "öppen-spis" automatik dvs känner av om det är externa värmekällor typ vår kakelugn, cirkulerar i så fall luften. Perfekt för våra behov. Många andra tillverkare har motsv funktion. Priset var ca 22 kkr installerat och klart efter rot, för ett par år sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.