Hej! Någon som råkar känna igen det här takfästet till duschdraperistång och kan gissa märke/tillverkare? Eller kanske har ett förslag på hur jag kan laga?

Delen som sitter längst upp mot taket har spruckit så skruven som håller fast “pinnen” lossnar. (Det är även en liten plastbit som har lossnat i andra ändan men den verkar inte lika kritisk.)

Funderar på att dra en skruv rakt igenom takfästet och “pinnen” men känner mig lite osäker på om det bara kommer spricka ännu mer.
 
  • Takfäste för duschdraperistång, liggandes på ett träbord. Ena änden är skadad, med sprickor vid skruvfästet. Bakgrund visar en bärbar dator och ett glas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takfäste till en duschdraperistång placerad på ett ljust trägolv, med en sprucken del där skruven sitter fast och en lös plastbit vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takfäste till duschdraperistång i plast med en lossnad pinne, på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Det ser ut som en takpendel till en Leijma Stabil. Om man bara kan hitta fästet som reservdel vet jag inte, men pendeln skall gå att köpa lite varstans.
 
Tack! Det är inte Leijma men det hjälpte mig att hitta rätt, det är Habos mycket snarlika modell.
 
  • Gilla
The Dankster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.