Hej
Har sedan många år en fann avlopps anläggning med ekotreat enhet,nu har doserpumpen börjat läcka och då denna enheten sedan länge blivit ersatt av fann , plus att jag räknar med att de aldrig sålt "interna reservdelar" utan kompletta enheter så tänkte jag kolla om nån försökt laga med nån annan pump som går att få tag i i Sverige ( hittar orginalet men endast USA eller möjligen Tyskland )
Ska även prova att kontakta fann men som sagt troligen vill dom sälja en ny enhet isf och som är ganska dyr 20-25k 🫣mvh Robban
 
  • Närbild av en THOMAS doserpump för avlopps anläggning märkt "Made in Germany" med synlig modellnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avlopps anläggning med doserpump markerad med röd cirkel, omgiven av rörledningar och elkomponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
yvo12345
  • Laddar…
Info från bilden visar enbart el-data om motor till pump. Det som saknas är info om hur många ml/min som själva pumpen gör, den svarta på motorn. Kanske, står på ovansidan. Brukar ligga på några hundra kr på amazon om man vet
 
H Håbbe01 skrev:
Info från bilden visar enbart el-data om motor till pump. Det som saknas är info om hur många ml/min som själva pumpen gör, den svarta på motorn. Kanske, står på ovansidan. Brukar ligga på några hundra kr på amazon om man vet
Hittade lite data på den,220ml/min enl bifogad skärmdump ,hittar några 24 v pumpar på Amazon men ingen med liknande flöde...frågan är om man kan ersätta med någon av dom pumparna och öka antalet personer i hushållet för att få pumpen att gå längre tid och på det sättet ändå få rätt mängd?mvh
 
  • Skärmdump av teknisk datablad för peristaltiska pumpar, visar flödesintervall och modellspecifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkar nära nog i alla fall, pump styrs av plc från omron så det går ej att justera
 
H Håbbe01 skrev:
Verkar nära nog i alla fall, pump styrs av plc från omron så det går ej att justera
Ursäkta min okunskap om sådant här men omkopplaren på fronten är ju ställbar för antalet personer i hushållet och måste ju öka pumptiden i sin tur eller...?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Söker man på " thomas 20500507" så hittar man en del, men jag kan inte detta:
[länk]
[länk]
?
Japp har hittat dom i Tyskland men hade för enkelhetens skull gärna hittat nån pump här hemma....
Tack ändå 👍
 
Jovisst, men Tyskland brukar inte vara så krångligt.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Jovisst, men Tyskland brukar inte vara så krångligt.
Får kolla upp det...
 
T T7 skrev:
Ursäkta min okunskap om sådant här men omkopplaren på fronten är ju ställbar för antalet personer i hushållet och måste ju öka pumptiden i sin tur eller...?
Just d, borde funka
 
T T7 skrev:
Hej
Har sedan många år en fann avlopps anläggning med ekotreat enhet,nu har doserpumpen börjat läcka och då denna enheten sedan länge blivit ersatt av fann , plus att jag räknar med att de aldrig sålt "interna reservdelar" utan kompletta enheter så tänkte jag kolla om nån försökt laga med nån annan pump som går att få tag i i Sverige ( hittar orginalet men endast USA eller möjligen Tyskland )
Ska även prova att kontakta fann men som sagt troligen vill dom sälja en ny enhet isf och som är ganska dyr 20-25k 🫣mvh Robban
Hej. Ja de vill sälja ny enhet. De skriver att man får rabatt om man samtidigt tecknar servisavtal. Men servis avtalet täcker inte material och arbete, om jag minns rätt. 🙂 hälsningar Yvonne
 
Y yvo12345 skrev:
Hej. Ja de vill sälja ny enhet. De skriver att man får rabatt om man samtidigt tecknar servisavtal. Men servis avtalet täcker inte material och arbete, om jag minns rätt. 🙂 hälsningar Yvonne
Blev en ny dosering pump från tyskland
 
  • Gilla
yvo12345
  • Laddar…
Vilsket företag i Tyskland sälje och vad heter deras produkt,? Tacksam för att få veta! Behöver köpa.
Yvonne.
 
T T7 skrev:
Får kolla upp det...
Har beställt från Tyskland. Företaget skriver 5-7 arbetsdagar som leveranstid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.