F
Jag har en fin platta gjuten bredvid min bod som jag använder som ett litet garage. Jag vill nu ha mera utrymme och har en platta gjuten mot långsidan som är ca 4,7x8,4m stor. Befintliga boden är ca 3,7x8,6m yttermått

Det som blir knepigt är att om jag vill ha hög takhöjd i nya (vilket jag vill då min andra billyft ska vara där) så behöver gamla byggnaden höjas avsevärt för att taket ska bli högt nog om man bygger ut så att säga.

Ett annat alternativ kan vara att bygga en ny byggnad tätt mot befintliga men det kommer också bli knepigt. Vet inte hur jag ska lösa det här så tar gärna emot tips. Inga "riv och bygg nytt" tack då jag endast gör saker jag har råd med och är rädd om det jag har så nåt nytt fancy garage/verkstad finns inte på kartan. Jag är ingen byggare, jag är mekaniker. Ligger hellre ute i leran och byter oljetråg i regnet än målar eller snickrar.

Kolla gärna på mina enkla paint skisser så kanske ni förstår lite hur jag menar.

Mvh
 
  • En enkel skiss över två byggnader där en ny byggnad byggs mot en gammal byggnad. En pil och text frågar hur man ska lösa att bygga tak.
  • En enkel ritning över två byggnader där den vänstra bygget har ett lutande tak och den högra byggnaden har ett högre, spetsigt tak.
  • En enkel paint-ritning visar en befintlig byggnad bredvid en nytillagd betongplatta; skisserar var billyften ska placeras om takhöjden höjs.
  • En enkel linjeteckning i Paint som visar två byggnader bredvid varandra, den vänstra med en lutande förlängd takdel och den högra med ett spetsigt tak.
  • En enkel skiss över en platta bredvid en bod, med en illustration av takhöjden om en ny del byggs mot befintlig byggnad.
Dra pulpettaket över både tillbyggnad och det befintliga tror jag skulle se bäst ut iaf.
 
F
Kuslake Kuslake skrev:
Dra pulpettaket över både tillbyggnad och det befintliga tror jag skulle se bäst ut iaf.
Ok, så nåt i stil med bild nr 3 och 5 då? Mvh
 
F fredguy skrev:
Ok, så nåt i stil med bild nr 3 och 5 då? Mvh
Nr 4 skulle jag säga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.