Vet att detta varit uppe tidigare. Men jag blir inte klok på detta..

Diskmaskinen är inte många är gammal och har väl mer eller mindre alltid luktat blöt hund efter diskning. Förutom i början möjligtvis.
Jag har verkligen provat ALLT diverse rengöringsmedel för diskmaskin, grundligt torkat av lister och filter osv. Ändå fortsätter disken att lukta. Man känner lukten efter att programmet kört en stund och närmar sig slutet ungefär. När man sen öppnar efter avslutad tork så känner man den där lukten av blöt hund och många gånger så luktar tallrikar och glas likadant.

Är det någon som har något tips? Eller vad det kan vara som är fel eftersom inget av rengöringen fungerar? Kan det vara vattnet? Ledningen?
 
Prova att hälla ättika i sköljmedelsfacket. Gjorde vi å det funkade för oss.
 
Ifall ni ofta har grejer i diskhon, eller om det är stopp i diskhon så kan det också leda till unken lukt. Så testa att plocka bort allting och se till att ingen diskpropp sitter i när diskmaskinen är igång
 
J JohanATX skrev:
Vet att detta varit uppe tidigare. Men jag blir inte klok på detta..

Diskmaskinen är inte många är gammal och har väl mer eller mindre alltid luktat blöt hund efter diskning. Förutom i början möjligtvis.
Jag har verkligen provat ALLT diverse rengöringsmedel för diskmaskin, grundligt torkat av lister och filter osv. Ändå fortsätter disken att lukta. Man känner lukten efter att programmet kört en stund och närmar sig slutet ungefär. När man sen öppnar efter avslutad tork så känner man den där lukten av blöt hund och många gånger så luktar tallrikar och glas likadant.

Är det någon som har något tips? Eller vad det kan vara som är fel eftersom inget av rengöringen fungerar? Kan det vara vattnet? Ledningen?
vad har du för diskmedel?
 
Tomture61
Öppnar alltid tvättmedelsfacket på tvättmaskinen när den inte jobbar. Diskmaskinen får stå lite öppen (ej stängd dörr)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.