Rörläggaren tänkte dra dessa både i golvbjälklaget och inner- och ytterväggar. Min fråga är om det är tillåtet att dra i golvet? Försvinner inte hela idén p-i-p om man drar i golvet? Tänker på skvallerrör, de ska väl mynna ut från fördelarskåpet?
 
RoTe
Dra i golvet är väl inget problem? Däremot ska rören inte komma ut ur golvet.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Tror RiR likagärna kan gå i golvet. Själva inspektion luckan och skvallerrör skall sitt där de skarvar.
 
Poängen med rör i rör är att de ena är ett skvallerrör dvs de innersta röret är trycksatt och skulle det gå hål så kommer skvallerröret(yttre) leda vattnet utanför utrymmet.
Skulle inte de yttersta röret finnas så kommer vattnet spruta ut inne i "väggen"
Så.med de sagt så får man dra rör i rör i mer eller mindre alla ställe.
Vägg, golv, tak eller varför inte i en kulvert. Sålänge som man drar det där de är frostfritt året om.

Sen är själva utgången från utrymmet förenat med fler krav på utförandet.
 
Jag hoppas ju för din egen skull att du anlitar en rörläggare som vet vad han sysslar med. 😱

Klart han kan lägga rören på de ställena.
Annars hade han nog inte gjort det. ;)
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag hoppas ju för din egen skull att du anlitar en rörläggare som vet vad han sysslar med. 😱

Klart han kan lägga rören på de ställena.
Annars hade han nog inte gjort det. ;)
Hahaha…jag vet att du vet vad du gör @Paul-Staffanstorp men tro mig, det finns fler än 2 nötter därute. Även certifierade! 😂😂😂

Bra att fråga!
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.