Hej,
Vi har nu flyttat in i ett hus som har en bokhäck. Vi kommer att beskära den en del nu i september då den blivit väldigt hög.

Vi är helt nya på att ha trädgård, så nu undrar vi, måste man vattna en etablerad häck?

Som man kan se på bilden så finns det ett glest parti som inte ser lika grönt och tjockt ut som resten av häcken.

Uppskattar alla svar!
 
  • Sträcker sig en bokhäck framför en gräs- och grusgång, med ett glesare och gulare parti markerat med en röd cirkel mitt i häcken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hög bokhäck med ett glesare och mörkare parti markerat med röd cirkel. Häcken står i en trädgård med gräsmatta och grusgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Bara att beskära, ser ju jättefin ut! Rekommenderar en batteridriven häcksax, gör det till ett 15-minutersprojekt.

Den glesa delen tätar till sig med åren. Tålamod. Stammarnas tjocklek antyder att häcken är rätt ung.
 
  • Gilla
chrislars
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Bara att beskära, ser ju jättefin ut! Rekommenderar en batteridriven häcksax, gör det till ett 15-minutersprojekt.

Den glesa delen tätar till sig med åren. Tålamod. Stammarnas tjocklek antyder att häcken är rätt ung.
Tack! Då gör jag så. Jag behöver alltså inte vattna den?
 
Claes Sörmland
C chrislars skrev:
Tack! Då gör jag så. Jag behöver alltså inte vattna den?
Äh, det är höst typ nu (trots värmevågen) och är det torrt i backen behövs enorma mängder vatten för att fukta upp den. Så ingen idé. Det kommer vatten i vinter och nästa vår växter häcken igen och blir tätare.
 
  • Gilla
chrislars
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Äh, det är höst typ nu (trots värmevågen) och är det torrt i backen behövs enorma mängder vatten för att fukta upp den. Så ingen idé. Det kommer vatten i vinter och nästa vår växter häcken igen och blir tätare.
Tusen tack! Uppskattar verkligen det här forumet och sådana här tips
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.