Hej!

Såg detta golv i duschen på en husvisning. Finns det något att göra åt fläckarna? Fogen kan ju läggas ny men hur är det med den vita missfärgningen?

Svart kakelgolv i dusch med vit missfärgning och fläckar runt golvbrunnen, och fogar som behöver renoveras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det inte bara kalk fläckar?
 
Du tror det? I så fall borde det gå att lösa.
 
Det ser ut som kalk. Jag undrar mer vart fogarna har tagit vägen och varför. Men det kanske bara är en synvilla?
 
L Linnie84 skrev:
Du tror det? I så fall borde det gå att lösa.
Jaa det är min bästa gissning iaf, även duschväggarna ser ut att ha en del kalk på sig, så rimligtvis borde det vara lätt att städa bort =)
 
D Dr Benz skrev:
Det ser ut som kalk. Jag undrar mer vart fogarna har tagit vägen och varför. Men det kanske bara är en synvilla?
Jag gissar på att de fått med sig dem vid rengöring.
 
D Dr Benz skrev:
L Linnie84 skrev:
Du tror det? I så fall borde det gå att lösa.
Följdfråga: Har ni spolat med vatten där innan bilden är tagen? Det ser blött ut, som att vattnet fastnar på varje kakelplatta och därför har det blivit kalk där
 
V Vattenbyxa skrev:
Följdfråga: Har ni spolat med vatten där innan bilden är tagen? Det ser blött ut, som att vattnet fastnar på varje kakelplatta och därför har det blivit kalk där
Inte jag men tror att familjen som bor där nu var hemma precis innan och duschade
 
L Linnie84 skrev:
Jag gissar på att de fått med sig dem vid rengöring.
Jag skulle isf vara mer orolig över varför fogarna lossnat. Det kanske inte är så konstigt men något jag reagerar på iaf..

Hur gammalt är badrummet.
Hur ser det ut runt klämringen i brunnen?
 
Tycker att det där alla dagar i veckan gör att man skall vara extra noga med att ta reda på vem som gjort badrummet och hur samt undersöka alla delar ingående.

Går att tycka att det bara är lite kalk och bortborstade fogar, men det kan gömma sig annat som är orsaken till att det blivit så med fogarna och kvarvarande vatten.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Tycker att det där alla dagar i veckan gör att man skall vara extra noga med att ta reda på vem som gjort badrummet och hur samt undersöka alla delar ingående.

Går att tycka att det bara är lite kalk och bortborstade fogar, men det kan gömma sig annat som är orsaken till att det blivit så med fogarna och kvarvarande vatten.
Kan vara så att nån försökt få bort kalket med syra som tagit fogarna. Fråga mig inte hur jag vet att det kan bli så.
 
  • Gilla
  • Haha
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Jag skulle isf vara mer orolig över varför fogarna lossnat. Det kanske inte är så konstigt men något jag reagerar på iaf..

Hur gammalt är badrummet.
Hur ser det ut runt klämringen i brunnen?
Från 2008. Inga anmärkningar alls i besiktningsprotokollet förutom att golvet inte lutar helt mot brunnen.
 
tensiden tensiden skrev:
Tycker att det där alla dagar i veckan gör att man skall vara extra noga med att ta reda på vem som gjort badrummet och hur samt undersöka alla delar ingående.

Går att tycka att det bara är lite kalk och bortborstade fogar, men det kan gömma sig annat som är orsaken till att det blivit så med fogarna och kvarvarande vatten.
Det är Smålandsvillan som gjort badrummet.
 
L Linnie84 skrev:
Från 2008. Inga anmärkningar alls i besiktningsprotokollet förutom att golvet inte lutar helt mot brunnen.
Det kan vara lutningen som är problemet. Vattnet samlar sig lite och dunstar och lämnar kalket kvar?
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Det är förvånande att man inte avkalkat golvet (det nämns ju att kalk även finns på duschdörrarna) innan visning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.