Jag behöver en helhetslösningen eller vad det nu kallas på fackspråk.
Mina dörrar behöver bytas och det helst nu.
Mitt hus ligger i Bollstabruk.
 
  • Slitna gröna dörrar på ett rött trähus, med flagnande målarfärg och en pensel och färgburk på trappan utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd stuga med en öppen grön dörr och ramp, omgiven av grönska. Solen skiner och himlen är delvis molnig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
TimmerhusMo TimmerhusMo skrev:
Jag behöver en helhetslösningen eller vad det nu kallas på fackspråk.
Mina dörrar behöver bytas och det helst nu.
Mitt hus ligger i Bollstabruk.
Det är välk bara att du tar måtten (yttermåten med karm och modulmått) och kollar vilka dörrar som kan passa.
Det där ser dock så gfammalt ut att det antaglien inte är standardmått så du får nog ta "nrämaste" och sen vara beredd på att såga upp/spika igen lite. Är det ett timmerhus så tillkommer ju att man böra fästa in dörrarna korrekt (så timmret kan röra sig lite), så då får du kika på om existerande kar sitter i ngt som kan återanvändas eller om du får tillverka eller ta in en timmerman för att göra nytt och ev sätta nya gåt också (om du tex måste kapa upp öppningen lite).
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det är välk bara att du tar måtten (yttermåten med karm och modulmått) och kollar vilka dörrar som kan passa.
Det där ser dock så gfammalt ut att det antaglien inte är standardmått så du får nog ta "nrämaste" och sen vara beredd på att såga upp/spika igen lite. Är det ett timmerhus så tillkommer ju att man böra fästa in dörrarna korrekt (så timmret kan röra sig lite), så då får du kika på om existerande kar sitter i ngt som kan återanvändas eller om du får tillverka eller ta in en timmerman för att göra nytt och ev sätta nya gåt också (om du tex måste kapa upp öppningen lite).
Det är det som är mitt bekymmer att finna den där timmerman/kvinna som förstår sig på timmerhus. Jag förmodar att den personen även vet vart jag kan finna en passande dörr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.