Hej,

Jag håller på att plocka ner kanalplasttak på altanen för att bita lite av virket som håller upp detta eftersom det blivit ruttet (de som satte upp det målade inte ändvirket på alla bitar...).

Taket är fäst med små skruvar som jag också letar efter för det är några som gått av, de är typ 2x30mm men det borde Sifvert lösa. Problemet jag har är att det är små plastbrickor som man skruvar fast taket genom i en ränna i plasten. De är 15x6x5mm och halvrunda. Jag har ingen aning om vad det är för tillverkare av taket och jag har inte lyckats hitta sådan här på nätet, vet inte ens riktigt vad jag skall söka på.

Har någon sett dessa och vet om de går att få tag på, jag tänker att takbitarna antagligen kommer spricka om man drar skruv direkt i det.
 
  • Två små vita plastbrickor med hål i mitten, en av dem är halvrund och den andra är rektangulär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Tyvärr kan jag inte hjälpa men tanken slår mig att detta borde vara ett perfekt jobb för 3d-skrivning om du inte hittar reservdelarna. PETG som är en av dom vanligaste materialen är väl rimligt uv-beständigt och ska funka utomhus men det kanske finns något bättre. Det finns ganska många som 3D-printar åt andra både på proffs och hobbynivå som du säkert kan hitta.
 
  • Gilla
RickardNo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.