Sätter 28x70 i tak cc30 på ett betongtak.
Sista raderna har jag en gaderob som inte går hela vägen upp till tak, men garderoben är tillräckligt hög för att jag inte ska kunna komma in med slagborren…

Detta resulterar i att jag måste sätta första raden med skruv ca 35 cm in på glesen.

Trycker jag på glesen sviktar den lite, men tänker att det kanske ordnar sig när gipsskivan kommer upp?

Vad tror ni, är jag illa tvungen att flytta garderoben eller klarar jag mig.

Se bild för förtydligande. Svart motsvarar där jag inte kommer åt att fästa glesen ca 35 cm
 
  • Illustration av ett takprojekt där träreglar (28x70) fästs i ett betongtak med svarta markeringar som visar områden där det är svårt att komma åt att fästa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Walle85
Kan du inte borra lite större hål i "taket" på garderoben så att du kan komma åt att borra i taket? Lär väll knappast synas eller störa om det är en garderob med en dörr som är stängd 99% av tiden. Men svårt att säga utan att veta hur garderoben ser ut..
 
Walle85 Walle85 skrev:
Kan du inte borra lite större hål i "taket" på garderoben så att du kan komma åt att borra i taket? Lär väll knappast synas eller störa om det är en garderob med en dörr som är stängd 99% av tiden. Men svårt att säga utan att veta hur garderoben ser ut..
Hmm, ja det är ju ett sätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.