Det borde ju vara tydligt överallt vad företag hetat innan
Och det borde även synas om personer bakom företag har konkurser bakom sig
Myndigheterna på bedragarnas sida..... Igen?!! 😅
 
  • Gilla
akatheking och 7 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det borde ju vara tydligt överallt vad företag hetat innan
Och det borde även synas om personer bakom företag har konkurser bakom sig
Myndigheterna på bedragarnas sida..... Igen?!! 😅
Har man bara organisationnumret så ser man det mesta
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
Har man bara organisationnumret så ser man det mesta
Då verkar det jättedumt att betala 625 kr och jag tycker inte artikeln är riktigt rätt då....
 
  • Gilla
AMR74 och 4 till
  • Laddar…
Eniro visar informationen.

Google hittar deras nya namn
Google-sökresultat för "J38 Entreprenad" visar företagsprofil och recensioner för Jungfrugatan Tak & Fasad AB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Söker man på bolagsverket efter J38 får man ingen träff 😮

Koncernstrukturen ser ut så här.
Koncernstruktur som visar Jungfrugatan tak & fasad Aktiebolags tillhörighet med företag som Skånegatan AB, Tekle 18122 AB, PD ekonomi AB, Meetly AB och Rosendals Wärdshus AB.

Det går inte så bra nu.
Översikt av betalningsanmärkningar för ett företag, med totalt 2 anmärkningar och en skuld på 52 833 kr. Ytterligare 11 betalningsansökningar finns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
returen returen skrev:
Har man bara organisationnumret så ser man det mesta
Ja. Kolla orgnr på merinfo är som jag påpekat i 50 artikelkommentarer basic när man anlitar bolag. Då ser man snabbt anmärkningar med mers
 
  • Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
Namnbyte för att sminka ett grisgt företag är ett gammalt otyg. Vem skulle t ex vilja köpa en TV från skräpföretaget Lucky Goldstar?
 
  • Haha
  • Gilla
Kirka75 och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Namnbyte för att sminka ett grisgt företag är ett gammalt otyg. Vem skulle t ex vilja köpa en TV från skräpföretaget Lucky Goldstar?
Riktigt usel jämförelse då varken Goldstar eller dagens LG knappast medvetet lurat/lurar sina kunder. Dessutom berodde deras namnbyte till största del på att företag gick ihop och en "internationalisering" av namnet i samband med en bredare satsning på västerländska marknader. Prefixet Lucky har dom dessutom mig veterligen aldrig använt i elektroniksammanhang.

En betydligt bättre jämförelse (om än fortfarande dålig) är Joffe Marketing AB som förutom en agentur för Tefal även importerade billigt skräp från Kina och döpte skräpet till Nordica. Några år senare efter lite fusioner etc. så köpte dom fortfarande in skräp, nu dock med fokus på design. Detta skräpet säljs fortfarande under namnet OBHNordica. Då hade dom överhuvudtaget ingen egen utveckling utan det var som sagt omdöpt skräp som såldes men hur det är nu ska jag låta vara osagt men jag är tveksam till att dom har någon större egen utveckling av produkter.
 
  • Gilla
akatheking och 3 till
  • Laddar…
Jag kan bara be om ursäkt för att jag tydligen verkade vara helt allvarlig.

Det fanns visserligen en tydlig strategi med att ta bort det gamla namnet och kunna kliva upp ett par steg statusmässigt, men den diskussionen kan du och jag roa oss med över en pilsner om vi ses. Att jag skrev här var mest för att jag var lite uttråkad och lite fånig.
 
  • Gilla
  • Älska
Stocktaub och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag kan bara be om ursäkt för att jag tydligen verkade vara helt allvarlig.

Det fanns visserligen en tydlig strategi med att ta bort det gamla namnet och kunna kliva upp ett par steg statusmässigt, men den diskussionen kan du och jag roa oss med över en pilsner om vi ses. Att jag skrev här var mest för att jag var lite uttråkad och lite fånig.
Och jag högg direkt 😎
 
  • Haha
  • Älska
Hep och 1 till
  • Laddar…
Otroligt svårt att att välja hantverkare. Man försöker ju helst hitta någon bekant som kan ge omdöme, men ibland känns det som man får blunda och hoppa - och då har jag ändå möjlighet (inloggning) att faktiskt kolla kreditupplysningar på AB.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Antar att man alltid borde skriva med orgnr i recensioner 🤔
 
  • Gilla
spikplanka och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Namnbyte för att sminka ett grisgt företag är ett gammalt otyg. Vem skulle t ex vilja köpa en TV från skräpföretaget Lucky Goldstar?
Eller skräpmärket Philips…
 
Appendix Appendix skrev:
Eller skräpmärket Philips…
Det där får du gärna förklara. Heter de inte Philips fortfarande?
 
Hep Hep skrev:
Det där får du gärna förklara. Heter de inte Philips fortfarande?
Philips semiconductors heter numera NXP 😉
Om de gör skit är jag osäker på dock.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.