Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Dags att införa bäst-före datum även på färg!? :D
sist jag köpte beckers utomhusfärg så var där bäst före datum på den
 
Kollade precis inomhusfärgen vi köpte förra året av märket "SuperSuperBillig" ( :) ) och den hade ingen datummärkning. Ytterligare en anledning att inte köpa det billigaste med andra ord...
 
Har haft samma problem fast med färg från Flügger (inte super billig..). Ingen konstig lukt när burken öppnades men ett par veckor efter målning började hela rummet stinka kattpiss! Vi köpte i samma veva en ny möbel till rummet via blocket och jag trodde ett tag att lukten kom från den men förstod i efterhand att det måste varit målningen som orsakade det. Efter ytterligare ett par veckor slutade det helt att lukta och det har inte gått att känna någon lukt efter det.
 
  • Gilla
JanniElf och 1 till
  • Laddar…
magda136 magda136 skrev:
För avslut på tråden: vi köpte spärrfärg och målade ett varv. Luktar inget längre. Och ny kan vi använda nya garderoben på direkten. Läxa till dumsnåla hemmafixaren - aldrig mer billigbillig färg.
Hej! Jag tror vi har samma problem, vi målade för flera månader sen och jag är säker på att det luktar starkt av väggfärg och min man tycker det luktar kattkiss. Vi har vädrat, haft luftrenare, provat husmorstips som lök och ättika men inget hjälper och också rengjort rummet. Det luktar inte kattkiss någon speciell stans utan hela rummet luktar starkt (av färg är jag ändå ganska säker på, luktar mer kemiskt och kattkiss har ju en lite mer äcklig doft. Detta luktar mer starkt).

Vilken spärrfärg köpte du? Behöver man måla igen med färg efter spärrfärgen? Supertacksam för hjälp.

Hälsningar Louice
 
Om det är någon tröst så luktade vår färg som inte var budget-allternativ också. Handlaren var mkt förvånad och skickade med ny hem. Verkar dock vara väldigt ovanlig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.