Hej, jag undrar om det är möjligt att montera en vattenkastare vertikalt genom ett golv.

Jag har en bod med plåtfasad som jag gärna undviker att göra hål i för att jag tror det kommer bli rätt fult och undrar därför om jag kan montera den igenom golvet som är av trossbotten typ.

Finns det något problem med att montera den på detta viset?
 
Hur menar du med genom golvet? Ska du krypa ner under huset för att vrida på kranen?
 
Vattnet arbetar under betydligt högre tryck än tyngdkraften, så den kommer fungera utmärkt även monterad vertikalt.
Men det låter onekligen som den kan bli krånglig att komma åt.

Tänk på att många moderna utkastare tömmer sig själva från vatten i samband med att man skruvar av dem genom att spruta ut vatten "bakåt", så du vill nog ha något bra stänkskydd monterat så att du inte blöter ned trossbotten. (I vanliga fall är det ju en vägg som ska tåla regn som den är monterad på)

Kan också vara värt att fundera över hur många gånger du blir frustrerad över att du tappar "nyckeln" till den om du ska trycka in den uppåt för att vrida om.
 
  • Gilla
TH-huset
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Vattnet arbetar under betydligt högre tryck än tyngdkraften, så den kommer fungera utmärkt även monterad vertikalt.
Men det låter onekligen som den kan bli krånglig att komma åt.

Tänk på att många moderna utkastare tömmer sig själva från vatten i samband med att man skruvar av dem genom att spruta ut vatten "bakåt", så du vill nog ha något bra stänkskydd monterat så att du inte blöter ned trossbotten. (I vanliga fall är det ju en vägg som ska tåla regn som den är monterad på)

Kan också vara värt att fundera över hur många gånger du blir frustrerad över att du tappar "nyckeln" till den om du ska trycka in den uppåt för att vrida om.
Ja tyvärr inte helt smidigt. Huset står upp pallat så det är lättåtkomligt så det borde inte vara något problem men bra att veta att någon annan också tror det borde fungera!
 
Okej så utkastaren hamnar under huset, du sticker in armen och vrider på nyckeln? Kan väl funka.
 
  • Gilla
TH-huset
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.