Min solcellsinstallation blev inte godkänt vid besiktning vilket jag meddelat företaget.Jag har även fått slutfaktura med förfallodag 12/9 Om dom inte har åtgärdat installationen innan förfallodagen hur mycket kan jag hålla inne med att betala?
 
Ring och säg att du betalar räkningen sista september OM allt är åtgärdat tills dess.
 
Har för mig att den summa som motsvarar vad det uppskattas att det kostar att laga/fixa till så att det blir godkänt är en lämplig summa
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
M Marcus_Carlsson skrev:
Vad blev inte godkänt, och vad har ni avtalat?
Det som inte är godkänt är monteringen av solcellerna.Saknas skruvar i skenskarvar,fel avstånd mellan skenor,hängande kablar,för skarpa kabelböjar mm.Jobbet som elektrikern gjorde blev godkänt
 
H Hymas7 skrev:
Min solcellsinstallation blev inte godkänt vid besiktning vilket jag meddelat företaget.Jag har även fått slutfaktura med förfallodag 12/9 Om dom inte har åtgärdat installationen innan förfallodagen hur mycket kan jag hålla inne med att betala?
Betala inget mer. Annars riskerar du att fastna i dålig ekonomisk sits p.g.a Årsskiftesproblematiken om installatör förhalar att åtgärda

https://www.skatteverket.se/privat/...nteknik.4.676f4884175c97df4192870.html#betala

Informationsruta från Skatteverkets hemsida om regler för skattereduktion vid förskotts- och delbetalning för grön teknik, med text om viktiga datum markerad i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
P Peter_Ker skrev:
Ring och säg att du betalar räkningen sista september OM allt är åtgärdat tills dess.
Nej, ring inte. Dra de ett e-postmeddelande så du har svart på vitt. Gärna med leveranskvittens och läskvitens
 
  • Gilla
knightjocke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.