Tittade på dina bilder och ser framför mig jobbet vi kommer att ha ;D
Det var roligt och inspirerande att se bilderna från förr och efter.
 
Wow! Tänk va snabbt det går att få en fin trädgård. Längtar!!
 
OK - då vet man vad man har framför sig. (lutar mer och mer åt rullar med gräs istället för att så)

Det ser jättebra ut. Snyggt jobbat!

//Anna

 
Annas skrev:
OK - då vet man vad man har framför sig. (lutar mer och mer åt rullar med gräs istället för att så)
//Anna
Oberoende om man rullar ut en färdig gräsmatta eller sår frön, så är underarbetet det samma. Det enda det handlar om är hur stressad man är att få en grön gräsmatta. Utan att veta vad gräsmatta på rulle kostar, så misstänker jag att man får betala bra dyrt för snabb grönska i trädgården (jfr med några påsar gräsfrön).
 
Jag är väl medveten om att underarbetet är detsamma - och att det är mycket viktigt om man skall få en tät fin matta utan allt för mycket ogräs.
Det är bara det att det blir så fint på en gång och om man flyttar in under sommaren vore det underbart att inom några veckor kunna sträcka ut sig på gräsmattan.
Sedan får man naturligtvis fundera på om det är värt den prisskillnaden som uppstår.

//Anna
 
Fint du har fått iordning det! Mycket bra jobbat och xtrakilona du blev av med var bara bonus?!

Hälsningar, D
 
nybyggaren skrev:
Då är det inte roligt att lägga gräs om man har en tomt på 5000 m2 :-/ ;D
5000 m2 x 20:-/m2=100000:-
Nix, men misstänker att normalbyggaren på detta forum har tomt i storlek på 800 - 1000 m2 där huskropp tar 150-200 m2, garage 30-80 m2, uppfart 50-150 m2, gångar och rabatter 50-100 m2.
Då landar gräsnotan på 270-720 m2 = 5400 - 14400:- och det är inte så dj...a blodigt om man kan använda gräsmattan direkt.
Gäller dock endast om man flyttar in på våren.
Går flytten på sen-hösten kan man lika bra så själv.
 
Hej!
Peter, vad kul att se er trädgård utformas. Detta medför dock att man längtar ännu mer till det är dax...undra hur mycket man kommer att längta när man står där med högar av skräp, bråte och sten... ;D
Fint blev det !

/SABINA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.