Hej, vill bara inleda med att jag inte vet det första eller andra om möbler mer än att träslöjden i skolan var väldigt spännande. Jag ser ofta såna här hyllor på facebook marketplace samt på loppis och slogs av tanken; kan man ta bort hyllan som står på och använda den som skänk. Antar att det kommer vara hål där hyllplanet suttit och att det möjligtvis är en annorlunda färg under, kanske.. Är detta mycket mer jobb än vad jag tänker mig eller är det genomförbart?
 
  • Trähylla fylld med böcker och prydnadsföremål, ståendes på en matchande skänk. Hyllans nedre del har skåp och lådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
många står bara löst uppe på ofta är dom lite olika blekta under efter alla år
 
  • Gilla
Feisal
  • Laddar…
4774
Fortsätter på ovanstående inlägg...
Och då är det enklast att bara byta toppskivan och lacka den i valfri kulör eller samma som innan
 
  • Gilla
Feisal
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Fortsätter på ovanstående inlägg...
Och då är det enklast att bara byta toppskivan och lacka den i valfri kulör eller samma som innan
Tack, ja jag misstänkte att det blir lättast att byta toppskivan om den nu är väldigt blek, teakfanéern lär väl vara väldigt tunn så det är ingen idé att slipa ned denna eller?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
F Feisal skrev:
Tack, ja jag misstänkte att det blir lättast att byta toppskivan om den nu är väldigt blek, teakfanéern lär väl vara väldigt tunn så det är ingen idé att slipa ned denna eller?
går att slippa den lätt och lacka
 
4774
F Feisal skrev:
Tack, ja jag misstänkte att det blir lättast att byta toppskivan om den nu är väldigt blek, teakfanéern lär väl vara väldigt tunn så det är ingen idé att slipa ned denna eller?
Men svårt att uppnå samma nyans då det är så ytterst lite man kan slipa faneêr. Billigare än att byta toppskivan men ska den hålla för att ställa saker på i många år framöver så skulle jag välja exempelvis en gedigen ekskiva eller teak. Går självklart bra med vilket träslag som helst, bara betsa, olja eller måla.
 
  • Gilla
Jobri
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.