Hej, vi är i vitvaruköparstadiet och tycker att Bertazzonis professional serie är snygg. Dock är vi oroliga att prestandan på maskinerna inte ska leva upp till förväntningarna. Vi har idag en ugn från Smeg och den är allt annat än bra prestandamässigt, men snygg som attan (!), och känslan är just att det Smeg fokuserar mer på design och mindre på funktion.

Så hur står sig Bertazzoni i den bemärkelsen? Någon här som har erfarenhet av deras vitvaror och vill dela med sig? Tack!
 
Bertazzoni och Smeg ägs av samma familj.

Recensionerna på Google är ju inte direkt lysande...

Nyproduktion med häll och ugn från Bertazzoni. Massor med strul från dag 1... Överhettad ugnsfront (risk för brännskada). Åtgärden resluterade i fläktljud som en 747'a på takeoff... Metallvreden byttes mot dito i plast (känns inte lika varma). Elektronikfel i hällen, nytt kretskort. Kan inte rekommendera Bertazzoni till någon!

Ointresserad säljare. Jag hade många frågor men han bad mig att skicka dem på mail. Har aldrig på 31 år blivit så avvisad som arkitekt.

Som Fiat. Snygg utanpå i övrigt relativt låg kvalitet. Har spis, fläkt, kyl/frys. Är missnöjd med samtliga.

Sämsta ugn jag haft någonsin. Grymt besviken. Både spishäll och ugn levererades dessutom med produktionsfel.

 
smeg är smeck
man kan sminka en gris men det är fortfarande en gris stämmer perfekt på smeck
det mesta de har är turkiska lågpris grejer under rosa och turkosa färger och 4 stora blanka bokstäver
proffesional tarvar en del men frågan är om de kommer upp i rationals kvalitet
 
D Dilato skrev:
Bertazzoni och Smeg ägs av samma familj.

Recensionerna på Google är ju inte direkt lysande...

Nyproduktion med häll och ugn från Bertazzoni. Massor med strul från dag 1... Överhettad ugnsfront (risk för brännskada). Åtgärden resluterade i fläktljud som en 747'a på takeoff... Metallvreden byttes mot dito i plast (känns inte lika varma). Elektronikfel i hällen, nytt kretskort. Kan inte rekommendera Bertazzoni till någon!

Ointresserad säljare. Jag hade många frågor men han bad mig att skicka dem på mail. Har aldrig på 31 år blivit så avvisad som arkitekt.

Som Fiat. Snygg utanpå i övrigt relativt låg kvalitet. Har spis, fläkt, kyl/frys. Är missnöjd med samtliga.

Sämsta ugn jag haft någonsin. Grymt besviken. Både spishäll och ugn levererades dessutom med produktionsfel.

[media]
Tack för informationen om att de ägs av samma familj. Det bör väl indikera på att prestandan är ungefär detsamma eftersom prisklassen är det
 
returen returen skrev:
smeg är smeck
man kan sminka en gris men det är fortfarande en gris stämmer perfekt på smeck
det mesta de har är turkiska lågpris grejer under rosa och turkosa färger och 4 stora blanka bokstäver
proffesional tarvar en del men frågan är om de kommer upp i rationals kvalitet
Vad menar du med det sista?

”proffesional tarvar en del men frågan är om de kommer upp i rationals kvalitet”
 
H Herr Klocka skrev:
Vad menar du med det sista?

”proffesional tarvar en del men frågan är om de kommer upp i rationals kvalitet”
frågan är hur bertizone definierar professionella produkter?
är det bara att de är rostfria turkiska lådor eller ligger det någon kvalitet bakom?
 
Titta på t ex Ilve istället.
 
R Riverground skrev:
Titta på t ex Ilve istället.
vem servar dessa i Sverige?
 
returen returen skrev:
vem servar dessa i Sverige?
Vet ej, jag beställde vår ugn via Ebay från Italien direkt (halva priset jämfört med att köpa i Sverige).
Tre år senare fungerar den fortfarande mycket bra.
 
för det pr
R Riverground skrev:
Vet ej, jag beställde vår ugn via Ebay från Italien direkt (halva priset jämfört med att köpa i Sverige).
Tre år senare fungerar den fortfarande mycket bra.
för det priset skall de fungera i tretti år
 
H Herr Klocka skrev:
Hej, vi är i vitvaruköparstadiet och tycker att Bertazzonis professional serie är snygg. Dock är vi oroliga att prestandan på maskinerna inte ska leva upp till förväntningarna.
Det är mycket italiensk bil över deras produkter.

Jag har en inbyggnadsugn från Bertazzoni. Har bytt den 4 ggr pga ej fungerande funktioner. Läckande kondensvatten och fel i programlogiken mm. Har nu en acceptabelt fungerande ugn, men tex går ugnsklockan 5 min/mån fel.
 
  • Wow
Herr Klocka
  • Laddar…
returen returen skrev:
för det pr

för det priset skall de fungera i tretti år
Vi betalade knappt 1200 EUR för vår Ilve, det var billigare än att köpa en Bertazzoni i Sverige.
 
  • Gilla
Herr Klocka
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
Det är mycket italiensk bil över deras produkter.

Jag har en inbyggnadsugn från Bertazzoni. Har bytt den 4 ggr pga ej fungerande funktioner. Läckande kondensvatten och fel i programlogiken mm. Har nu en acceptabelt fungerande ugn, men tex går ugnsklockan 5 min/mån fel.
Vilken ugn har ni om jag får fråga? Modell?
 
arneri68 arneri68 skrev:
[länk]
Tack!

Ruskigt läcker den där. Synd att den inte levererar som den borde
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.