Felkoden pekar på trycksensorn som sitter i någon kontrollmodul som måste bytas. Någon som vet den kostar?
 
K Kane skrev:
Felkoden pekar på trycksensorn som sitter i någon kontrollmodul som måste bytas. Någon som vet den kostar?
det kan bara miele svara på
1500.- brukar de ta till diskmaskinerna
men sitter det i en modul så lägg till 5000.-
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
det har funnits renoverade av tredje part och de kostade 4.300.-
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
returen returen skrev:
det kan bara miele svara på
1500.- brukar de ta till diskmaskinerna
men sitter det i en modul så lägg till 5000.-
Skall ringa dem i morgon och kolla. Eftersom maskinen är 17 år så kanske det är tveksamt att lägga så mycket på reparation av den.
 
K Kane skrev:
Skall ringa dem i morgon och kolla. Eftersom maskinen är 17 år så kanske det är tveksamt att lägga så mycket på reparation av den.
har du kollat slangen till den och nivåkammaren?
 
returen returen skrev:
har du kollat slangen till den och nivåkammaren?
Jag har rensat filtret i inloppsslangen, ingen skillnad. Var sitter nivåkammaren?
 
K Kane skrev:
Jag har rensat filtret i inloppsslangen, ingen skillnad. Var sitter nivåkammaren?
du får öppna dörren på framsidan och följa slangen från kretskortet ner till botten av baljan
 
returen returen skrev:
du får öppna dörren på framsidan och följa slangen från kretskortet ner till botten av baljan
Det är ingen dörr på framsidan (förutom luckan då förstås). Menar du stora frontplåten?
 
K Kane skrev:
Jag har rensat filtret i inloppsslangen, ingen skillnad. Var sitter nivåkammaren?
Det finns en bra video på Youtube där man rengör niväbehållaren skriv miele f51 så hittar du nog den ,videon är på engelska
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
K Kane skrev:
Det är ingen dörr på framsidan (förutom luckan då förstås). Menar du stora frontplåten?
frontplåten den stora dörren menar jag
 
returen returen skrev:
frontplåten den stora dörren menar jag
I kväll skall jag skruva isär den. Efter att ha hittat en bra film på Youtube så misstänker jag starkt att det inte är elektroniskt fel utan att det har kleggat igen. Uppdaterar tråden efter att analysen är gjord.....
 
K Kane skrev:
I kväll skall jag skruva isär den. Efter att ha hittat en bra film på Youtube så misstänker jag starkt att det inte är elektroniskt fel utan att det har kleggat igen. Uppdaterar tråden efter att analysen är gjord.....
din är nyare så det är ingen dörr på framsidan
två skruvar torx20 på var sin sida på topplocket
gångjärn i bakkant
bort med kretskortet
lossa frontens torx och fjädern runt bälgen
lossa torxen som håller fronten i överkant ( har du tur är det bara två i underkant
 
Redigerat:
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
returen returen skrev:
din är nyare så det är ingen dörr på framsidan
två skruvar torx20 på var sin sida på topplocket
gångjärn i bakkant
bort med kretskortet
lossa frontens torx och fjädern runt bälgen
lossa torxen som håller fronten i överkant ( har du tur är det bara två i underkant
Case closed!
Det var inte fräscht i tryckledningen.....
När jag tog bort topplocket så låg det en hopvikt A3'a med elschema på två sidor i maskinen. Brukar det göra det?
Tack @returen och @Duccen11 för tipsen.
Tryckledning från en maskin med smuts och beläggningar synliga på insidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hopvikt A3-blad med elschema för en maskin, utlagt på ett underlag med mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
bra där
jo elscheman kan det ligga i mielemaskiner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.