L LarsEC skrev:
Ja det är ju ett bra sätt att använda skattemedel på. 🤔
Ja det är det. Det vore ännu bättre att debitera personen som sågat ner träden, om detta går. Men polisen kostar också skattepengar,trots att många är återfallsförbrytare och kostar pengar i fängelse. Detta är ett sätt att visa för de som tror att man kan göra som man vill att det inte lönar sig.
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 7 till
  • Laddar…
kisumisu
wildeside wildeside skrev:
Du tror inte skylten skulle vara olagligt uppförd, om inte lov för den beviljats😀
Jo i Sverige skall det ju jämt vara 1.5-6 ++++ meter inne på tomten från andras tomtgränser osv. Beroende lite på om man bor i stad, landsbygd eller tätort.

Satt en dag och kollade just Australien på google street bilder.
Enorma staket runt husen mellan grannar osv. Kan ju såklart bero på deras djurliv Kangaroo, krokodiler osv.

Men dom har nog inte jordabalkregler från 1800-talet som här i Sverige 🤔
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Dagens fynd på X hur man kan hantera att "anonyma" sågar ned träd i sin omgivning för att bättra på utsikten. Från Australien.

[bild]
Principen påminner lite om den där borgmästaren i någon östeuropeisk stad som körde över felparkerade finbilar med tung bandvagn.
 
  • Haha
  • Wow
PaddyO och 2 till
  • Laddar…
P Pettman skrev:
Principen påminner lite om den där borgmästaren i någon östeuropeisk stad som körde över felparkerade finbilar med tung bandvagn.
Ja det har i alla fall en viss preventiv effekt.😆
 
P
L LarsEC skrev:
Ja det är ju ett bra sätt att använda skattemedel på. 🤔
Javisst! Det finns sämre.
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Ja det är det. Det vore ännu bättre att debitera personen som sågat ner träden, om detta går. Men polisen kostar också skattepengar,trots att många är återfallsförbrytare och kostar pengar i fängelse. Detta är ett sätt att visa för de som tror att man kan göra som man vill att det inte lönar sig.
Att spela polis använder jag inte tid på, det låter jag polisen om. Det är det jag betalar skatt för, inte för att alla andra, inklusive kommunen spelar polis. Om jag passer mit och du passer dit, då får polisen kanske tid til de riktiga brotslingar.
 
L LarsEC skrev:
Att spela polis använder jag inte tid på, det låter jag polisen om. Det är det jag betalar skatt för, inte för att alla andra, inklusive kommunen spelar polis. Om jag passer mit och du passer dit, då får polisen kanske tid til de riktiga brotslingar.
Tänker du att de som förstör andras egendom inte är riktiga brottslingar?

Kan du förklara hur du menar?
 
  • Gilla
Bror9 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.