Hej

Kan någon som är kunnig förklara varför det blir så här?
 
Y Young Murdoch skrev:
Hej

Kan någon som är kunnig förklara varför det blir så här?
Fukt bakom?.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
M Melina1981 skrev:
Fukt bakom?
M Melina1981 skrev:
Fukt bakom?.
Jag har ingen aning om det är fukt men flera ställen i lägenheten har jag liknade bubblor.
 
Y Young Murdoch skrev:
Jag har ingen aning om det är fukt men flera ställen i lägenheten har jag liknade bubblor.
Det ser ut som om det har runnit på väggen. Vad är det bakom dosan på väggen?. Har du fler bilder på det andra?. Vi hade fuktskada bakom våran vägg som var bubblig.
 
M Melina1981 skrev:
Det ser ut som om det har runnit på väggen. Vad är det bakom dosan på väggen?. Har du fler bilder på det andra?. Vi hade fuktskada bakom våran vägg som var bubblig.
Det är ventilation och bifogar bilder från taket som jag tror är fukt.
 
  • Närbild av innertak med synliga spår av fukt runt dekorativ stuckatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka och missfärgning i taket som kan vara tecken på fuktproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit takyta med fuktfläck längs horisontell linje, eventuellt på grund av ventilation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av ett innertak med en tydlig spricka och en svag mörkning som kan antyda fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med fukt eller skador närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som fuktskada samt att första bilden du la ut så ser det ut att ha runnit vatten/kondens. Men överlåter detta till någon som kan svara mer säkert. Kanske finns det en fukttekniker som kan svara på detta.
 
M Melina1981 skrev:
Det ser ut som fuktskada samt att första bilden du la ut så ser det ut att ha runnit vatten/kondens. Men överlåter detta till någon som kan svara mer säkert. Kanske finns det en fukttekniker som kan svara på detta.
Jag misstänker också det är fukt och gjorde en anmälan till hyresvärden och fick svaret tillbaka ingen åtgärd. Har anmält hyresvärden till miljöförvaltningen idag luktade lägenheten soppor på grund av någon kastar soppor i trapphuset. Där snackar vi säker ytterdörr 🤣
 
Y Young Murdoch skrev:
Jag misstänker också det är fukt och gjorde en anmälan till hyresvärden och fick svaret tillbaka ingen åtgärd. Har anmält hyresvärden till miljöförvaltningen idag luktade lägenheten soppor på grund av någon kastar soppor i trapphuset. Där snackar vi säker ytterdörr 🤣
Fukttektikern sa att det inte visar fukt men att väggen inte ska se ut så. Snickarna som var här sa att ja det är en fuktskada. (Dey regnade in genom fönsterkarmen i sommras).
 
  • Vägg med fuktskada nära golvlisten bredvid ett vitt skåp och en målarburk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av rum med skadad golvbräda nära en vägg. Intill står en vit möbel och en färghink. Fläck på golv tyder på fuktskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktskadad vägg och golv med mörka fläckar och synlig skelettkonstruktion samt genomskinlig plastskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med synliga fuktmärken och svart missfärgning i nedre hörnet på grund av vattenläckage från fönsterkarmen; synliga träreglar och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Young Murdoch
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.