Har ett dilemma

Behöver åtgärda de fönster på sommarstugan som sitter i sydläge med havet bara 10m bort.
Är ofta där bara några dagar åt gången med långt emellan (stugan ligger 80mil från min bostad). Ett fönster tar jag med mig hem så jag behöver byta delar av karmen.

Har börjat skrapa rent färg och kitt samt påfört träolja och grundmålat. Sedan har jag kittat med ett oljebaserat syntetiskt kitt.
Torrtiden är upp till en veckan. Så antingen låter jag det vara omålat och målar nästa sommar eller så målar jag nu redan efter 2dygn. Sedan måste jag åka hem och kommer som sagt inte upp förrän till våren/sommaren.

Vad är att föredrar? Inget är väl optimalt men svårt att få till något bättre.

Mvh///Henrik
 
Jag har gjort det på något fönster och kittet korvade sig under färgen för mig och det ser inte bra ut.
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Jag har gjort det på något fönster och kittet korvade sig under färgen för mig och det ser inte bra ut.
Vilket kanske är OK om man måste sommar kan slipa/skära till kittet och måla ny täckfärg.
 
Jag har inte gjort något åt det alls och det är målat för säkert 8-10år sedan utan målade bara över när jag bytte kulör på huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.